بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری این استان امروز 13 آبان گفت: «فرآیند جهانیسازی در قرن بیستم موجب اهمیت یافتن سازمانهای مردمنهاد و نقشآفرینی آنها در مشارکت برونرفت مشکلات جوامع است. همچنین سازمانهای مردمنهاد با تأکید بر مسائل بشردوستانه و کمک به توسعه پایدار، نه تنها در زمینه فعالیتهای عملیاتی بلکه با بهرهگیری از دانش، تخصص و تجربیات خود در تصمیمگیریهای کلان اثرگذار خواهند بود.»
او خاطرنشان کرد: «در راستای توسعه گردشگری که اولویت اول استان است، معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان با تبیین بخشی از فعالیتهای گردشگری آماده همکاری و مشارکت سمنها در این بخش است تا بیش از پیش در توسعه و رونق گردشگری استان شاهد شکوفایی و رشد چشمگیر در حوزه اقتصادی، درآمدزایی، اشتغال، کارآفرینی، کاهش مهاجرت روستایی و فرهنگسازی باشیم.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی،صنایعدستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: «سمنها میتوانند با هماهنگی معاونت گردشگری در فعالیتهای گردشگری این ادارهکل مشارکت کنند و برای انجام رویدادهای گردشگری و سایر طرحهای بازاریابی با ارائه تقاضای کتبی و طرح توجیهی خود، پس از صدور مجوز اقدامات لازم را انجام دهند.»
کوروش وکیلی کارشناس مسئول حوزه بازاریابی معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان نیز با برشمردن زمینه فعالیت سازمانهای مردمنهاد دوستداران میراثفرهنگی در راستای طرحهای گردشگری عنوان کرد: «مشارکت در طرحهای ساماندهی مناطق طبیعی گردشگرپذیر (کویری، کوهستانی و...) بهمنظور نظارت، ارتقای امنیت و ایمنی گردشگر، حفاظت از محیط، مسیریابی، علائم لازم و امدادرسانی به هنگام برخی از زمینههای مشارکت سمنهای ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان در راستای اهداف گردشگری است.»
او با اشاره به مشارکت سمنها در زمینه برگزاری رویدادهای گردشگری از قبیل نمایشگاه، جشنواره، همایش، کنفرانس، نشستهای تخصصی، کارگاه آموزشی، استارتاپ، ایدهشو، تورهای آشناسازی خاطرنشان کرد: «زمینه دیگر فعالیت سمنهای میراثفرهنگی، همکاری و مشارکت در احیا و معرفی گردشگری روستایی، گردشگری کشاورزی، آدابورسوم روستایی و همچنین مستندسازی و معرفی جاذبههای گردشگری و جاذبههای کمتر شناخته شده است.»
او خاطرنشان کرد: «ارائه طرحها و شیوههای نوین بازاریابی، ایدهپردازی، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، ارتباط و تعامل با انجمن دوستی (ایران و کشورهای هدف گردشگری)، طراحی و تهیه محصولات و اقلام تبلیغاتی (نقشه، بروشور، نرمافزار و سامانههای گردشگری)، تهیه و چاپ نشریات گردشگری، مشارکت و ایجاد شبکههای اجتماعی تخصصی گردشگری، پیشنهاد و پیشبینی مباحث گردشگری در دورههای آموزشی توانمندسازی سمنها، تهیه طرحهای نیازسنجی، آسیبشناسی، ارائه راهکارها و پیشنهادها در حوزه گردشگری، جذب حامیان مالی برای همکاری و مشارکت در امور فعالیتهای توسعه گردشگری از دیگر موارد فعالیت سازمانهای مردمنهاد دوستداران میراث فرهنگی در زمینه گردشگری است.»
انتهای پیام/