ضرورت توجه به ارتقای سطح دانش تجارت الکترونیک در بین هنرمندان صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به ارتقای سطح دانش تجارت الکترونیک در بین صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرشاد به‌آفرین معاون صنایع‌دستی این استان امروز سه‌شنبه 30 آبان 96 در کمپین صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی استان با اعلام این مطلب افزود: «استان با دارا بودن  10هزار هنرمند در 80 رشته صنایع‌دستی ظرفیت بالایی در تولید و عرضه این محصولات دارد.»

او گفت: «برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی استان است و بر همین اساس به دنبال ایجاد بهترین شرایط برای معرفی و شناساندن صنایع‌دستی استان هستیم.»

به‌آفرین به مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مورد توسعه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: «بحث معرفی و فروش مهم‌ترین عاملی است که باید برای رونق صنایع‌دستی استان مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که این مهم محقق شود، بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی فعالان صنایع‌دستی حل خواهد شد.»

او خاطرنشان کرد: «ارتقای سطح دانش و به کارگیری روش‌های نوین از جمله بازاریابی الکترونیکی می‌تواند موجبات معرفی هنر غنی این استان را در سطح بین‌المللی و بازارهای جهانی محقق سازد.»

معاون صنایع‌دستی استان به اشاره بر برگزاری موفق هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز در سال 95 گفت: «در این نمایشگاه فروشی بالغ بر 910میلیون تومان در مدت 5 روز هم در حوزه فروش و سفارش تولیدات صنایع‌دستی ثبت شد.»

معاون صنایع‌دستی استان گفت: «نیاز امروز هنرمندان صنایع‌دستی، تداوم ارتباطات موثر در بازارهای داخلی و خارجی برای ایجاد زمینه‌های فروش و صادرات خرد و کلان محصولاتشان است. تجارت الکترونیک و بازاریابی صنایع‌دستی عرصه و شرایط را برای معرفی صنایع‌دستی استان فراهم می‌سازد.»

به‌آفرین بیان کرد: «بخش بزرگی از حرکت به‌سوی جهانی شدن در راستای معرفی صنایع‌دستی نیازمند همراهی و همکاری هنرمندان استان است تا این حرکت نقطه آغازی برای رشد و توسعه صنایع‌دستی استان باشد.»

معاون صنایع‌دستی استان هدف از این کمپین را ایجاد بستری ایمن و مطمئن برای عرضه و فروش تولیدات صنایع‌دستی چه در سطح داخلی و بین‌المللی به صورت خرد و کلان عنوان کرد و افزود: «امیداواریم با این پویش گامی در جهت رشد و توسعه صنایع‌دستی و رسیدن به جایگاه واقعی این هنر در جهان برداریم.»

هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی در راستای مشارکت در کمپین صادرات خرده فروشی صنایع‌دستی، با طرح سوالاتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی با شعار «آنلاین شوید، جهانی بفروشید» از سوی شرکت زودل و با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به‌طور سراسری در کل کشور با هدف کمک به صادرات صنایع‌دستی و معرفی در بازارهای جهانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1396083011