بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبهزاده مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ایلام امروز 19 آذر 96 اظهار کرد: «معمولا مناسبتها بهعنوان بخشی از برنامههای توسعه گردشگری و افزايش گردشگران ورودی مورد توجه قرار میگيرد، بايد با در نظر گرفتن عوامل محيطی، اجتماعی و اقتصادی شهر يا منطقه ميزبان از این مناسبتها استفاده کرد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ایلام عنوان کرد: «گزارشهای رسانهای و تبليغات مشترك از يك سو فرصتی برای برگزاركننده مناسبت و حامی مالی آن ايجاد میكند كه آگاهی نسبت به شهر و جنبههای عمومی مختلف آن را تقويت كنند و از سوی ديگر بر سفرهای بعد از پايان مناسبت هم اثر میگذارد.»
شنبهزاده اظهار کرد: «مناسبتهای اجتماعی نقش مهمی در تقويم هر شهر يا منطقه گردشگری دارند چرا كه نمايی از خصوصيات آن جامعه را عرضه میكنند. ضمن اينكه هر مناسبت اجتماعی، با تبليغ و پرداختن منظم به آن، در آينده میتواند به يك مناسبت مهم تبديل شود.»
او ادامه داد: «يكی از اقداماتی كه میتواند در توسعه گردشگری مناسبتی در يك شهر يا منطقه موثر باشد ايجاد كميته مشورتی و تخصصی برای كمك به نهاد مجری برنامهريزی و توسعه است.»
انتهای پیام/