بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری قم، این کمپین باحضور عیسی رضایی، مدیرکل میراثفرهنگی، زینب یاسری معاون پست استان قم، هنرمندان صنایعدستی و شرکت زودل آغاز به کار کرد.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری قم در این همایش گفت: «کشورها برای شناساندن خود باید جاذبههای مختلف فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری خود را به دیگران ارائه کنند که در این بین جاذبههای هنری اهمیت زیادی دارد که مهمترین آن صنایع و هنرهای دستی است که همواره مورد توجه افراد و گردشگران بوده است.»
او ادامه داد: «صنایعدستی یک هنر است، و یک توریست زمانی که وارد کشوری میشود برای آنکه ذهنیت و شناخت خود را از آن کشور تکمیل کند، به سراغ هنرهای آن کشور به خصوص هنرهای دستی میرود تا با تهیه آن به عنوان سوغات و یادگاری به همراه خود ببرد.»
رضایی خاطرنشان کرد: «در ایران ظرفیتهای بسیار خوبی در عرصه تولید صنایعدستی داریم که بیش از ۳۰۰ رشته شغلی مرتبط با صنایعدستی در کشور وجود دارد که در استان قم نیز ۷۰ رشته از این ۳۰۰ رشته صنایعدستی فعال است.»
او ادامه داد: «برخی از صنایعدستی در قم ازجمله منبتکاری، انگشترسازی در کشور سرآمد است و هنرمندان بسیاری در این زمینهها مشغول به فعالیت هستند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: «مشکل اصلی حوزه صنایعدستی، عرضه محصولات است که استفاده از شیوهها و فنآوریهای روز دنیا در امر تجارت الکترونیک، باعث بهبود و پیشرفت فروش محصولات، نسبت به روشهای سنتی میشود و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی میتوان بسیاری از محدودیتها را از پیش رو برداریم.»
او افزود: «امروز بازار آنلاین نقش مهمی در ارتقای فروش محصولات دارد و با توجه به ظرفیتهای صنایعدستی استان میتوانیم با مشارکت فعالان تجارت الکترونیک شاهد فروش بهتر محصولات صنایعدستی قم در داخل و خارج از کشور باشیم.»
رضایی ادامه داد: «هدف از برگزاری کمپین صادرات خردهفروشی، کمک به فروشگاههای کوچک و متوسط برای افزایش فروش از طریق ورود به بازارهای جدید بینالمللی و صادرات است که با محوریت صنایعدستی صورت میپذیرد.»
انتهای پیام/