بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراثفرهنگی این استان در اینباره گفت: «هدف از برگزاری این دورهها ارائه راهکارهای عملی برای افزایش کیفیت خدمات، ارتباط مطلوب با دریافتکنندگان خدمات گردشگری، فراگیری درک بهتر ازنحوه ارتباطات صحیح با گردشگران، آشنایی با اصول مهارتهای فردی و ارتباطی، افزایش امنیت و رضایتمندی گردشگران و آشنایی با مفاهیم کلیدی شناخت صنعت گردشگری و میراثفرهنگی استان است.»
او با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه پایدار گردشگری افزود: «یکی از اجزای مهم صنعت گردشگری نیروی انسانی است که برگزاری دورههای متعدد آموزشی برای منابع انسانی شاغل در این صنعت میتواند نقش مؤثری در شناخت و درک بهتر آن و ارتقای سطح ارائه خدمات به گردشگران را بهدنبال داشته باشد.»
حسینی گفت: «امیدواریم با برگزاری این طرح آموزشی، منابع انسانی شاغل در حوزه گردشگری هرچه بیشتر با مفاهیم و مبانی گردشگری، آداب معاشرت و الگوهای رفتاری با مشتریان و روشهای افزایش رضایتمندی گردشگران آشنا شویم و از این طریق بتوانیم گام مؤثری در رونق و توسعه پایدار گردشگری استان برداریم.»
او اضافه کرد: «دفاتر خدمات مسافرتی بهعنوان واسطه میان عرضهکننده و متقاضی با ایجاد تعامل و فراهمآوردن زمینه ارتباطی با بنگاهها و مؤسسات مسافرتی و گردشگری در داخل و خارج از کشور نقش پررنگ و تأثیرگذاری در تکامل و توسعه صنعت گردشگری داشته و راه را برای ورود گردشگران هموار میکنند. امیدواریم با افزایش توان بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای گردشگری، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این صنعت در استان باشیم.»
۵۲ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان مرکزی فعال است.
انتهای پیام/