برنامه‌ریزی برای حضور هدفمند هنرمندان و فعالان گردشگری اصفهان در نمایشگاه‌های خارجی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان از تعیین کمیته برنامه‌ریزی برای حضور هدفمند هنرمندان و فعالان گردشگری اصفهان در نمایشگاه‌های خارجی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶ در جمع مدیران اداره‌کل و فعالان گردشگری استان گفت: «با عنایت به روند روبه‌رشد صنعت گردشگری در استان اصفهان، لزوم برنامه‌ریزی‌های علمی در راستای برنامه‌ریزی هدفمند در حوزه بازاریابی و تبلیغات برای جذب گردشگران جدید و توسعه گردشگری نوین در اصفهان بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.» 

او در ادامه با اشاره به شناخت اصفهان ازسوی اکثر کشورهای جهان تصریح کرد: «هم اینک به نقطه‌ای رسیده‌ایم که از این به بعد باید به‌صورت هدفمند به جذب گردشگر خارجی بپردازیم، لذا یکی از مهم‌ترین ابزارهای ما در حوزه گردشگری که می‌تواند این سیاست جدید را پوشش دهد، حوزه بازاریابی و تبلیغات است.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به نقش بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز گفت: «با توجه به اینکه هم‌اینک در عصر انفجار تکنولوژی ارتباطات به‌سر می‌بریم، لزوم بهره‌مندی از این رویکرد در حوزه گردشگری بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود به گونه‌ای که گردشگری خود از یکسو با عنصر ارتباطات مفهوم می‌یابد و از‌سوی دیگر ابزارهای ارتباطی جدید نقش مهمی در کارآمدی این صنعت ایفا می‌کنند.» 

او افزود: «با توجه به تنوع و گوناگونی بازار گردشگری و در عین حال وجود عنصر رقابت در این صنعت که با آرام شدن تدریجی منطقه در دوران پساداعش پیچیده‌تر هم می‌شود نیاز به ایجاد تنوع هر چه بیشتر در محصولات گردشگری خود برای جذب گردشگران مشتاق سفر به منطقه خاورمیانه داریم.» 

الله‌یاری ادامه داد: «با توجه به نقش دو حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در توسعه گردشگری تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی متقن و علمی حضور خود را در نمایشگاه‌های بین‌المللی هدفمند سازیم، تا بتوانیم با تکیه بر دو عنصر خلاقیت و تنوع محصولات جدید را برای جذب گردشگران جدید‌تر در نمایشگاه‌های خارجی ارائه کنیم.» 

او به چگونگی حضور در نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: «هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری ترکیب اصلی هیئت‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه خارجی را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل در حال تدوین پروتکل‌های جدید برای چگونگی حضور هنرمندان صنایع‌دستی از قبیل نوع محصول، تنوع محصول، بسته‌بندی محصول و مواردی از این دست هستیم. همچنین تلاش داریم تا فعالان گردشگری از طریق تهیه بسته‌های جدید گردشگری، در کنار معرفی آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و زیر‌ساخت‌های گردشگری به معرفی مزیت‌های زندگی اصیل ایرانی به دست‌اندرکاران و گردشگران خارجی بپردازند تا از این طریق گردشگری نوین ما نه فقط بر مبنای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بلکه از طریق آشنایی با شاخصه‌های زندگی ایرانیان اصیل نیز رونق یابد.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: «تلاش در راستای توسعه گردشگری روستایی از طریق توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه جشنواره‌های گردشگری در شهرهای کوچک و روستا‌ها در این راستا صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال فقط در منطقه میمه اصفهان در سه سال گذشته شاهد برگزاری شش جشنواره گردشگری روستایی بودیم که همین نکته باعث شد که تلاش کنیم تا با سیاست‌گذاری درست در حوزه بازاریابی بتوانیم اتصال مناسبی میان مقوله جذب گردشگر جدید از یک‌سو و زیر‌ساخت‌های جدید گردشگری از سوی دیگر در پهنه استان اصفهان فراهم سازیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396102014