ظرفیت‌های گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور معرفی شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های شمال غرب کشور در رویداد «تبریز۲۰۱۸» تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی‌زاده معاون گردشگری این اداره‌کل شنبه ۳۰ دی با بیان این مطلب تصریح کرد: «انتخاب شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصت مطلوبی برای تقویت و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های شمال غرب کشور است.» 

او افزود: «با تهیه پکیج‌های واحد برای منطقه شمال غرب کشور به زبان انگلیسی و عربی می‌توان ظرفیت‌های گردشگری این استان‌ها را به گردشگران خارجی معرفی کرد.» 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: «به‌منظور استفاده بهینه از فرصت پیش‌آمده ضروری است اتاق فکر مشترک به‌منظور برنامه‌ریزی‌های مدون تشکیل شده و با تأمین منابع مالی مشترک زمینه اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری فراهم شود.» 

تقی‌زاده با تأکید بر ضرورت تقسیم کار بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر یک از استان‌ها، ادامه داد: «انتظار می‌رود در طول اجرای برنامه‌ها زمینه تقویت همکاری بین تشکل‌های صنفی و بخش‌های خصوصی گردشگری استان‌های شمال غرب فراهم شود.» 

او ادامه داد: «علاوه بر این برنامه‌ریزی به‌منظور عرضه توانمندی‌های توریسم سلامت منطقه با توجه به زیرساخت‌های پزشکی و خدمات درمانی استان‌های شمال غرب کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی و همچنین معرفی ظرفیت‌های بالای آب‌های گرم معدنی منطقه (هیدروتراپی) برای مدعوین و گردشگران خارجی حاضر در برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ ضروری است.» 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: «در فرصت اجرای برنامه‌ها برگزاری تورهای آشناسازی با ظرفیت‌های گردشگری استان‌های شمال غرب برای مقامات، مهمانان و گردشگران خارجی حاضر در مراسم مورد تأکید است.» 

تقی‌زاده همچنین به ضرورت تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع و عرضه آن برای سرمایه‌گذاران و گردشگران و مقامات خارجی اشاره و تأکید کرد: «انتظار می‌رود ظرفیت‌های گردشگری هر یک از استان‌های شمال غرب در پاویون اختصاصی محل برگزاری مراسم تبلیغ و معرفی شود.» 

او افزود: «برگزاری و اجرای پاویون و ورک شاپ تولیدات صنایع‌دستی هر یک از استان‌ها در محل برگزاری مراسم، ایجاد وب‌سایت‌های مشترک معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های شمال غرب به هفت زبان زنده دنیا، انجام تبلیغات مشترک نظیر ساخت فیلم و تیزر تبلیغاتی، چاپ بروشور، نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری به زبان‌های عربی و انگلیسی و بر پایی روز فرهنگی استان‌های شمال غرب کشور در این مراسم مورد تأکید است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396110118