بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی كانون جهانگردی و اتومبيلرانی جمهوری اسلامی ايران، اين رالی بهمنظور ترويج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، توسعه گردشگری داخلی در كشور، معرفی ظرفيتها و سرمايههای ملی و تاريخی در بخش خودرو، آشنايی گردشگران با جاذبههای مسير مسابقه و با هدف صيانت از وسیلههای نقلیه تاریخی، برگزار شد.
سلمان یارمحمدی، مدير اتومبیلرانی كانون جهانگردی و اتومبيلرانی، درخصوص لزوم برپایی اینگونه رالیها گفت: «تعدادی از خودروهای قدیمی باارزش بهدلیل قانون خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل كشور، در معرض نابودی قرار دارند و كانون جهانگردی و اتومبيلرانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیلههای نقلیه تاریخی، برگزاری رالی و نمایشگاه ویژه این نوع خودروها را بر خود واجب میداند.»
او با بيان اينكه خودروهای با عمر بيش از 25 سال با ویژگیهای فنی و ظاهری مساعد، در اين رقابت حضور داشتند، افزود: «خودروهای شرکتکننده، 26 بهمن از مجموعه فرهنگیتاریخی نیاوران رقابت خود را آغاز کردند.»
یارمحمدی ادامه داد: «شرکتکنندگان موظف بودند در ايستگاههای كنترل تعبيهشده در مسيرهای تهران تا روستای تاریخی ابیانه توقف کنند و پس از دریافت تأیید داوران، به مسير خود ادامه دهند.»
طبق گفته مدير اتومبیلرانی كانون جهانگردی و اتومبيلرانی، استقامت و پايداری رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصميمگيری بموقع برای پیشگيری از بروز حوادث و تصادفات، مسیريابی صحيح، جهتيابی و انجام محاسبات دقيق به منظور رسيدن بهموقع به مراكز كنترل از مهمترين ملاکهای انتخاب برگزيدگان در این نوع مسابقات است.
گروهها پس از رسيدن به روستای تاریخی ابيانه، روز نخست مسابقه را به پايان بردند و صبح روز 27 بهمن مرحله دوم اين رقابت آغاز شد.
یارمحمدی خاطرنشان کرد: «اين مرحله از رالی نيز در مسير ابيانه به تهران برگزار شد و به اين ترتيب رالی گردشگری وسیلههای نقلیه تاریخی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کار خود پايان داد.»
انتهای پیام/