مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی به ایران تقویت شود

نخستین  نشست هم‌اندیشی میز گردشگری چین در حالی امروز یکشنبه 13 اسفند در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد که نمایندگان بخش خصوصی و دولتی برای افزایش جذب گردشگر از چین اعلام آمادگی کردند و بر تأمین مقدمات افزایش جذب گردشگران چینی تأکید شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، لیلا اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به علاقه‌‌مندی چینی‌ها برای سفر به ایران از برنامه‌ریزی‌ها برای جذب گردشگران چینی به ایران خبر داد.

او گفت: «اکثریت چینی‌ها در سفر حرفه‌ای هستند و دوست دارند مقاصد جدید و کمترشناخته‌شده را تجربه کنند. در جلساتی که با فعالان رسانه‌ای و فعالان گردشگری و حتی سرمایه‌گذاران چینی داشتیم برای سفر به ایران ابراز علاقه می‌کنند.»

او به طرح «یک کمربند و یک جاده» از سوی چین اشاره کرد و گفت: «طرح یک کمربند و یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری \"کمربند اقتصادی راه ابریشم\" و \"راه ابریشم دریایی\" است که توسط چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شده است. و چین قصد دارد با اجرای این طرح به مقاصد عالی در حوزه اقتصاد برسد و در این میان از گردشگری به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم خود در این طرح استفاده می‌کند.»

اژدری تصریح کرد: «چینی‌ها گردشگرانی هستند که هزینه می‌کنند و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود گردشگران چینی به ایران و نیز افزایش علاقه‌مندی آن‌ها برای سفر به ایران بودیم از این روبخش دولتی و خصوصی باید با کمک هم به یک جمع‌بندی مناسب برسند که در این میان بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی افزود: «به این واقعیت باید برسیم که عمل‌کننده و بخش عملیاتی در رسیدن به اهداف ما در این حوزه بخش خصوصی است که با همراهی دولت می‌تواند به جذب گردشگر از چین دست یابیم.»

مصطفی شفیعی‌شکیب عضو هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست گفت: «چینی‌ها واقعا برای سفر به ایران علاقه‌مند هستند لذا بخش دولتی و خصوصی باید برای تأمین مقدمات افزایش سفر چینی‌ها به ایران همکاری کنند.»

او خواستار تقویت همکاری هتل داران و آژانس دارها برای افزایش جذب گردشگران چینی به ایران شد.

شفیعی‌شکیب افزود: «استفاده از راهنمایان مجرب و مسلط به زبان چینی، تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی ایران در چین، توجه به ذائقه چینی‌ها در طبخ غذای رستورانی، افزایش همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی، تقویت حمل‌و‌نقل و راه‌های ارتباطی، تهیه بروشورهای اطلاع‌رسانی به زبان چینی و... از مسائلی است که باید در این خصوص به آن توجه کرد.»

در این نشست نمایندگانی از بخش خصوصی به ارائه نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 139612133