هیچ کمبود و نقصان جدی در ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی وجود نداشت

استاندار خراسان رضوی به عملکرد ستاد خدمات سفر استان در نوروز سال 97 از نظر هماهنگی و خدمات دهی از 20 امتیاز ، 18 داد و بیان کرد که هیچ کمبود و نقصان جدی در ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی وجود نداشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار این استان دیروز پنجشنبه 16 فروردین 97 در حاشیه بازدیدهای نوروزی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی گفت: «به برکت وجود امام رضا‌(ع) و پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از‌سوی ستاد و دستگاه‌های ذی‌ربط، امسال در ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی نه تنها کمبودی نبود بلکه در برخی حوزه‌ها ظرفیت مازاد داشتیم.»

او عنوان کرد: «از‌جمله در حوزه ناوگان هوایی که پیش‌بینی مناسبی به تناسب شرایط صورت گرفته بود، با کاهش حدود 9‌درصدی پروازها روبرو شدیم چنانکه به دلیل حادثه هوایی اواخر سال گذشته مردم تمایل بیشتری به استفاده از سایر حوزه‌های حمل‌و‌نقلی برای سفر به مشهد و استان نشان دادند. در این راستا میزان جابه‌جایی مسافران ورودی از طریق ناوگان ریلی و نیز وسایط نقلیه شخصی افزایش دارد.»

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: «با توجه به حجم ترددهای جاده‌ای هیچ مشکلی برای تأمین سوخت و سایر نیازهای این بخش نداشته‌ایم و و در کنار تأمین سوخت مورد نیاز تأمین، در حوزه جاده‌ای پلیس راه، نیروهای امداد اعم از هلال‌احمر، اورژانس، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خدمات‌رسانی خوبی داشتند.»

او گفت: «در حوزه شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کاشمر و برخی دیگر از شهرهای طول مسیرهای منتهی به مشهد امسال شاهد افزایش آمار زائران و مسافران و اقامت بودند. این امر در عین تأثیر مثبت در توسعه گردشگری و رونق شهرستان‌ها در کاهش حوادث و خستگی کمتر مسافران به دلیل استراحت‌ها و توقف‌های بین راهی می‌شود.»

رشیدیان تصریح کرد: «با توجه به افزایش ظرفیت اقامتی و توسعه اقامتگاه‌ها هم برای اسکان زائران و مسافران در استان و مشهد با وجود این حجم زائر و مسافر مشکلی وجود نداشت و خدمات مناسب هم ارائه شد. در کنار آن بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر نحوه ارائه خدمات به‌صورت مستمر اعمال شد و نتیجه آن شرایط بهتر و کاهش مشکلات بود.»

او گفت: «وضعیت عمومی شهر هم امسال شرایط متفاوتی را تجربه کرد و با طراحی‌های زیبای المان‌ها و گل‌آرایی‌های خاص و تمیزی و نظافت شهر، رضایت زائران و مردم ارتقا یافت که این رضایت خود برترین انگیزه برای خدمت دست‌اندرکاران اجرایی استان است.»

انتهای پیام/

کد خبر 139701171