اولین جلسه ستاد خدمات سفر استان آذربایجان غربی با موضوع بررسی اقدامات دستگاه‌ها در ایام نوروز، دیروز دوشنبه 27 فروردین 97 در استانداری این استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این جلسه با حضور مدیران و مسئولان همه دستگاه‌های عضو و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، و با دستور کار بررسی نحوه عملکرد و خدمات‌رسانی ستاد در طول ایام نوروز، امروز برگزار شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی و دبیر ستاد، در این جلسه سیاست‌های جدید و متنوع سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را برای ارائه خدمات بهتر به مسافران از‌جمله راه‌اندازی سامانه جامع دریافت پیشنهادات و شکایات و سامانه پرتال گردشگری کشور تحت عنوان www.visitiran.ir را تشریح کرد و گفت: «هدف از آن ارائه خدمات به روز و مطلوب به مسافران و توزیع یکنواخت سفر در همه استان‌ها است.»

او در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل و ستاد در طول ایام نوروز پرداخت و گفت: «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره‌کل و ستاد، برگزاری جشن نوروزگاه در 20 شهر و نقطه استان بود که مورد استقبال و توجه خوب گردشگران قرار گرفت.»

جباری در خصوص آمار گردشگران ورودی به استان در طول ایام نوروز گفت: «از 27 اسفند 96 تا 13 فروردین 97، حدود 196 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و کمپ‌ها، اقامت داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 51‌در صدی را نشان می‌دهد.»

او ادامه داد: «در همین مدت، نزدیک به دو میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش 85‌درصدی برخوردار است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: «واحدهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نیز با وجود معدود بودن و تازه تأسیس بودن، در طول ایام نوروز پذیرای 530 نفر علاقه‌مند به بوم‌گردی و طبیعت‌گردی بودند.»

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر افزود: «استان آذربایجان غربی با 17 عنوان برنامه و آیتم در نوروز 97، از نظر تنوع برنامه‌های سرگرمی و نشاط آور برای مسافران، رتبه خوبی را در بین سایر استان‌ها داشت.»

او بیان کرد: «یکی از آیتم‌های ستاد، نظرسنجی از مسافران در مورد نحوه خدمات ارائه شده و همچنین رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های احتمالی بود که بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 50‌درصد کاهش شکایات و 59‌درصد تشویق داشته‌ایم.»

در ادامه این جلسه، مسئولان هر یک از کمیته‌های ده‌گانه ستاد که هر کدام بر اساس تقسیم‌بندی و با مشارکت دستگاه‌های همسو و ذی‌ربط، وظایفی برای آن‌ها تعریف شده بود به ارائه گزارش عملکرد خود در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97، پرداختند.»

تقی کهوریان معاون استاندار آذربایجان غربی و جانشین ریاست ستاد خدمات سفر استان نیز در این جلسه گفت: «بر اساس آمار و گزارشات ارائه شده، امسال ورود گردشگران نوروزی به استان و اقامت آن‌ها در مراکز اقامتی و بازدید از اماکن تاریخ و گردشگری، نسب به سنوات گذشته مطلوب و قابل قبول بوده است هرچند که استان آذربایجان غربی در ایام ابتدایی سال، کم و بیش دارای آب و هوای سردی است.»

او ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌های ستاد خدمات سفر استان برای ایام و فصول مختلف سال باید همچنان با جدیت انجام گیرد و بر اساس این آمارها، باید برنامه‌های اصلاحی برای رفع نواقص و ایده‌ها و طرح‌های قابل اجرا برای ارتقای نقاط قوت، پیش‌بینی و صورت پذیرد.»

کهوریان تأکید کرد: «در همین خصوص باید از خود مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز مشورت و نظرخواهی به‌عمل آید و از ایده‌ها و پیشنهادهای آن‌ها در راستای جذب مسافر به استان، بهره برد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397012824

برچسب‌ها