اصفهان دارای 6 برند خصوصی در حوزه صنایع‌دستی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان امروز هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی از تلاش برای تشکیل شرکت‌های تعاونی برای حمایت از تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان امروز سه‌شنبه 22 خرداد 97 در جمع خبرنگاران، همزمان با هفته صنایع دستی با ایراد سخنانی تاکید کرد: «یکی از مهمترین شاخصه های تولید در حوزه صنایع دستی حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در راستای تهیه مواد اولیه برای ادامه فعالیتهای خود است.»

او افزود: «با توجه به نوسانات قیمت ارز و همچنین احتمال بروز برخی تنگناها در زمینه تهیه مواد اولیه ویژه تولید کنندگان صنایع دستی و با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی از نظر قانونی نمی تواند مستقیما در امر تهیه مواد اولیه برای هنرمندان صنایع دستی ورود داشته باشد، لکن با توجه به نیاز هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی به تهیه مواد اولیه تلاش داریم تا از طریق احیای مجدد شرکتهای تعاونی رابطه ائی مطمئن میان تولید کنندگان و هنرمندان صنایع دستی از یکسو و عرضه کنندگان مواد اولیه در حوزه های دولتی و خصوصی جهت تولید صنایع دستی فراهم آوریم.»

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به تلاش جهت برند سازی صنایع دستی اصفهان اشاره کرد و گفت: «در دو حوزه دولتی و خصوصی تلاش کرده ایم تا برند سازی به عنوان نشان اعتماد در میان مشتریان صنایع دستی اصفهان به یک فرهنگ تبدیل شود، به گونه ائی که انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی جهان و همچنین تلاش در راستای برند سازی ملی در شهرستانهای استان همچون شهرضا که سال گذشته به عنوان شهر ملی \"سفال\" انتخاب شد و با تلاش در راستای انتخاب کاشان به عنوان شهر ملی \"نساجی\" در آینده نزدیک از جمله اقداماتی است که در راستای برند سازی در حوزه دولتی و در حد کلان در سازمان میراث فرهنگی صورت می پذیرد.»

الله‌یاری همچنین در ادامه به تغییر تدریجی رویکرد ارائه صنایع دستی در اصفهان توسط بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: «در سه سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته، رویکرد ارائه صنایع دستی در اصفهان به تدریج از حالت ارائه صرف صنایع دستی به مشتری به حالت فروشگاه های تجربه محور صنایع دستی به گونه‌ای که مشتری و به ویژه گردشگران تولید و عرضه را در همان محل تجربه نمایند در حال تغییر است و این در حالی است که هم‌اکنون شش برند معتبر بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی در پهنه اصفهان در حال فعالیت هستند و جالب اینجاست که این برندها در کوتاهترین زمان موفق به جلب اعتماد مشتری شده اند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397032210

برچسب‌ها