بهگزارش خبرنگار میراثآریا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز یکشنبه 7 مرداد در نشست رویداد «همدان 2018» که با حضور معاون گردشگری، مدیران کل معاونت گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی همدان و جمعی مدیران سازمان میراث فرهنگی در محل معاونت گردشگری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: «برنامه های رویداد محور می تواند باعث شود تا مشارکت مردم در برگزاری این رویداد افرایش یابد و علاوه بر همدان سایر شهرهای این استان نیز در این رویداد مشارکت داشته باشند.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: «این رویداد باید به گونه ای برگزار شود که با برگزاری یک همایش صنعتی متفاوت باشد و دارای روحیه نشاط باشد. رویدادهای گردشگری باید با نشاط و شاد باشند.»
او ادامه داد: «جشن های خیابانی از چند روز قبل از افتتاحیه رسمی باید در همدان آغاز شود تا با برگزاری این جشن ها نشاط مردمی افزایش یابد.»
مونسان در ادامه گفت: «ایده های نو در برگزاری رویداد همدان 2018 می تواند مشارکت مردم را بالا ببرد و نتایج خوبی را برای این رویداد به جا بگذارد.»
معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی این رویداد از طریق صدا و سیما گفت: «خوشبختانه به توافق های خوبی با صدا و سیما رسیده ایم و رئیس سازمان صدا و سیما نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری اعلام آمادگی کرده است، از این رو باید استاندار، شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیویی به معرفی این رویداد بپردازند. ضمن این که در سرتاسر همدان از اتوبوس های شهری گرفته تا فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر، پوسترهای همدان 2018 باید نصب شود.»
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «پوستر هایی که برای این رویداد تهیه می شود، علاوه بر این که باید برخوردار از کار هنری و زیبا باشد باید گویا و خوانا باشد.»
تمام همدان درگیر رویداد همدان 2018 باشد
معاون رئیس جمهوری افزود: «تمام شهر باید درگیر این رویداد باشد و اگر این رویداد به خوبی برگزار شود، دستاوردها و نتایج خوبی برای استان و سازمان میراث فرهنگی خواهد داشت.»
مونسان در ادامه با اشاره به اهمیت رویداد همدان 2018 خطاب به مدیرکل دفتر بین الملل سازمان گفت: «علاوه بر سفرای کشورهای مختلف باید بتوانیم میزبان مسئولانی از سازمان جهانی جهانگردی برای این رویداد باشیم.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اهمیت رویداد همدان 2018 از این رویداد به عنوان یک فرصت مهم و بین المللی برای معرفی ایران نام برد و افزود: «در رویداد همدان 2018، ایران باید معرفی شود و تنها به معرفی جاذبه های گردشگری استان همدان بسنده نکنیم.»
او سپس به اهمیت تهیه کلیپی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی تاریخی ایران اشاره کرد و افزود: «این کلیپ را می توانیم برای مهمانان و مسئولان خارجی شرکت کننده در این رویداد مانند اعضای سازمان جهانی جهانگردی ارسال کنیم تا قبل از حضور در این رویداد، با ایران آشنا شوند و قبل از آمدن به کشور، ایران برای آن ها معرفی شود. در این کلیپ بخش تاریخی، طبیعت زیبای ایران، اقوام ایران و نیز تکنولوژی و صنعت ایران، کشاورزی مدرن و... باید به مهمانان خارجی معرفی شود.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: «می توانیم طوری برنامه ریزی کنیم که بر روی بسته بندی محصولات و کالاهای تولیدی استان همدان، برند این رویداد نصب شود.»
معاون رئیس جمهوری سپس با اشاره به حضور اعضای سازمان جهانی جهانگردی در این رویداد افزود: «می توان برای این اعضا برنامه ایرانگردی تبیین کرد تا در یک مسیر معین جاذبه های گردشگری و قابلیت های ایران بیش از پیش برای آن ها معرفی شود و در این مدت بسته های گردشگری ایران برای آن ها تعریف شود.»
محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست به تشریح اهم فعالیت ها و برنامه های معاونت گردشگری برای برگزاری رویداد همدان 2018 پرداخت.
انتهای پیام/