بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، پنجشنبه 1 آذر با حضور در محل برگزاری مجموعه رویداد های کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی و پس از گفت و گو با اعضای تیم های شرکت کننده در این رویداد ؛ خطاب به مسئولین برگزاری استارت آپ گفت: «برگزاری این برنامه کار خوبی است که میتواند ظرفیتهای گردشگری دریاچه ارومیه را حتی در شرایط کنونی ( کم آبی ) نیز نشان دهد.»
او اظهار داشت: «سازمان جهانی گردشگری سال 2018 را سال استفاده از فناوریهای نوین و گردشگری دیجیتال مطرح کرده و در همین راستا ما نیز از ایده های نو جهت توسعه گردشگری استان استقبال میکنیم .»
جباری تصریح کرد: «یکی از ضعفهای اصلی حوزه گردشگری عدم امکان معرفی جاذبه هاست و برگزاری این استارت آپ ها فرصتی را فراهم میکند تا دانشجویان و علاقه مندان بتوانند ایده ها و نظرات خودشان به کسب و کارهای جدید تبدیل کنند . »
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: «نیاز امروز ما جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده و برگزاری چنین رویدادهایی میتواند منجر به تولید محصولاتی در اینخصوص باشد . »
جباری با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاها ادامه داد: «استارت آپ ها میتوانند ظرفیتها را در حوزه گردشگری مانیتور کرده و با هدف کسب درآمد و ایجاد مشاغل جایگزین در روستاها مهاجرت معکوس را رقم بزنند . »
جبری افزود: «مجموعه ما آماده است علاوه بر حمایت از برگزارکنندگان اینگونه استارت آپ ها ؛ خود نیز مجری استارت آپ هایی در حوزه گردشگری باشد تا با اتکاء بر ظرفیتهای گردشگری استان ، از ایده های جدید و تولیدی حداکثر استفاده را بنماید .»
جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال (استارتآپ) دریاچه ارومیه از سی ام آبان تا دوم آذر در محل مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی واقع در جاده ارومیه – سلماس برگزار شد.
انتهای پیام/