تشریح فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در قالب قوانین

سرپرست معاونت گردشگری یزد از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در چارچوب ضوابط و قوانین خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری استان گفت: «دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی طبق دستور العمل اجرایی تاسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر مصوبه هیئت وزیران  شکل می گیرند و باید در چارچوب ضوابط و مطابق قوانین فعالیت کنند.»

سرپرست معاونت گردشگری یزد، برنامه ریزی و برگزاری تورهای گردشگری، تامین امکانات و خدمات سفر و تلاش برای جلب رضایت مسافران را از اهم وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر در استان یزد تعداد 90 دفتر خدمات مسافرتی وجود دارد که از این تعداد 72 دفتر در مرکز استان و بقیه در شهرستانها فعالیت می کنند و این دفاتر علاوه بر مجوز فعالیت بند \"ب\" از این اداره کل، اغلب دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز فروش بلیط قطارهای رجاء، عضویت یاتا و فعال در زمینه برگزاری تورهای داخلی، ورودی و خروجی هستند.»

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بعضاً مشاهده می شود که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مبادرت به درج آگهی و یا تبلیغ برای واگذاری دفتر و امکانات آن را انجام می دهند، تاکید کرد: «هرگونه واگذاری دفتر یا سهام شرکت بدون هماهنگی با مرجع صدور مجوز که اداره کل میراث فرهنگی استان است، خلاف ضوابط است و دفاتر در قالب شخصیت حقوقی صرفاً می توانند نسبت به واگذاری سهام اقدام کنند و در مورد دفاتری که شخصیت حقیقی دارند، این امر به هیچ وجه مصداقی ندارد.»

خورشیدی در ادامه اظهار کرد: «اشخاصی که بدون هرگونه مجوز در قالب کاروانهای زیارتی و سیاحتی داخلی مبادرت به برگزاری سفرهای مشهد مقدس و قشم می کنند هیچگونه وجاهت قانونی ندارند و در صورت شناسایی و بروز هرگونه مشکل یا داشتن شاکی خصوصی از طریق ادارات نظارت بر اماکن عمومی با آنها برخورد خواهد شد.»

سرپرست معاونت گردشگری یزد در پایان خاطر نشان کرد: «در صورت بروز هرگونه تخلف در زمینه واگذاری دفتر، اجاره کانتر فروش تور و سایر مواردی که موجب تضییع حقوق مسافران یا افراد بشود برخورد خواهد شد و مسئولیت هرگونه حکم تعلیق یا ابطال مجوز که توسط کمیسیون نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صادر می شود بر عهده مدیر دفتر خواهد بود.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1397110312

برچسب‌ها