تشریح ابعاد و جزییات پروژه برند ملی گردشگری کشور

معاون گردشگری کشور از ایجاد سازو کار حمایتی پروژه برند ملی گردشگری کشور با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: «به زودی تفاهم نامه میان دستگاه های اجرایی مرتبط امضاء و پروژه به صورت فراملی پذیرفته می شود و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.»  

به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ولی تیموری معاون گردشگری مهمترین هدف این پروژه را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج کشور برای جذب حداکثری گردشگران  دانست و گفت: «برنامه ریزی برای پروژه ایجاد \"برند ملی گردشگری\" در بازه زمانی یکساله از مهرماه 1397 تا مهرماه 1398 صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.»

او افزود: «از 20 سال گذشته همواره تلاش بر این بوده است تا یک شعار و یک لوگو به عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود؛ در همین راستا فراخوان های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی نتیجه بوده است.»

او خاطر نشان کرد: «پروژه برند ملی گردشگری در پی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به شمار می رود. در حال حاضر شرکت در نمایشگاه های خارجی و بین المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می شود و این موضوع جز هدر رفت سرمایه بدنبال ندارد زیرا اکوسیستم گردشگری ممتاز در پس آن وجود ندارد و در نتیجه هزینه بازگشت ندارد؛ در حالی که با اجرای این پروژه هزینه به سرمایه گذاری تبدیل می شود و در واقع این پروژه نوعی سرمایه گذاری برای حفظ هزینه های سازمان و کشور است.»

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اکوسیستم گردشگری با اهدای نشان ملی گردشگری به صورت ممتاز تعریف و ارائه می شود خاطر نشان کرد: «ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل گیری اقتصاد ممتاز می شود در این شرایط خدمات دهندگان در حوزه گردشگری تلاش می کنند تا اقتصاد ممتاز داشته باشند و خدمات ممتاز گردشگری را ارائه می دهند؛ در سایه اقتصاد ممتاز مسیر توسعه ایجاد و هموار می شود؛ همچنین کالاها و محصولات فاخری که امکان بازاریابی ندارند با اقتصاد ممتاز حمایت شده و ارتقاء پیدا می کنند.»

او تاکید کرد: «برای ایجاد اقتصاد ممتاز فقط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی نیست بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید نشان و برند ملی را پذیرفته و با آن همراهی کنند.»

تیموری بزرگترین اقدام در معاونت گردشگری در ماه های اخیر برای ایجاد برند ملی گردشگری را قرارگرفتن این وزارتخانه ها در کنار یکدیگر دانست و افزود: «پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با  8 زیر پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.»

به گفته این مقام مسئول تعیین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جريان سازي موضوع برند گردشگري ميان فعالين حوزه صنعت گردشگري، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه های گوناگون خدمات گردشگری، آماده سازی اقلام بازاریابی و لانچ برند گردشگری، لانچ و جریان سازی برند گردشگری در میان مشتریان و مردم، تجربه سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمند سازی بنگاهها در راستای تبدیل شدن به ملکه های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان  8 زیرپروژه این طرح به شمار می رود.

معاون گردشگری کشور به برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و دستگاه های ذیربط از جمله سازمان توسعه تجارت، سازمان صدا و سیما و ذینفعان حوزه گردشگری در این خصوص اشاره کرد.

او ایجاد سازو کار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهمترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: «اسفند ماه آینده تفاهم نامه چهار وزارتخانه امضاء خواهد شد و این سرفصلی است که تحقق پروژه را حمایت می کند زیرا پروژه فراملی پذیرفته خواهد شد و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.»

تیموری با برشمردن فرآیند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تاکید کرد: «از نیمه دوم سال آینده جریان سازی های ملی و بین المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاهها آغاز می شود و اوج این پروژه به عنوان محور معرفی ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی 2020 خواهد بود. در 6 ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه های پیش رو به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.»
 

انتهای پیام/

کد خبر 1397111529

برچسب‌ها