به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام این خبر گفت: «طبق دستور ریاست محترم سازمان از نیمه دوم سال 97 افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.»
او افزود: «این فرایند با بررسی گزارشها و آمارهای معتبر بینالمللی، کسب اطلاعات از نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و اقتصادی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکتهایی مانند تورگردانان، ایرلاینها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشستهای تخصصی انجام میشود.»
لاریجانی تصریح کرد: «ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقای کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگانهای مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایشهای بعد اصلاح شد.»
او گفت: «بر اساس این تحقیقات جایگاه و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا وسطح تبادلات گردشگری فیمابین مورد بررسی قرار میگیرد و ویژگیهای تقاضای گردشگری کشور مبداء، مناطق گردشگر فرست، رسانههای مرجع و اثرگذار برگردشگران و توراپراتورها و آژانسهای مسافرتی فعال در گردشگران خروجی(Out going) شناسایی میشود.»
به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگیهای بازار، آسیبشناسی و تعیین موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.
او گفت: «تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین انجام شده و در سال جدید بر روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.»
انتهای پیام/