به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست تخصصی بستهبندی و راهکارهای تجاریسازی صنایع دستی که صبح امروز سهشنبه 14 آبان در تالار موزه آذربایجان برگزار شد، گفت: «بازاریابی و فروش صنایع دستی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و لزوم تکیه بر توان داخلی به منظور ایجاد رونق اقتصادی در اولویتهای معاونت صنایع دستی استان قرار گرفته و این نشست به منظور آشنایی هنرمندان استان با شیوه های بسته بندی و بازاریابی به منظور تجاری سازی و افزایش قابلیت درآمدزایی حوزه صنایع دستی برگزار میشود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم شناسایی بازارهای هدف صنایع دستی افزود: «هنرمندان استان با الگو گرفتن از چندین نمونه موفق برندسازی صنایع دستی در استان، نسبت به ثبت برند اختصاصی خود و حضور در نمایشگاههای صنایع دستی در بازارهای هدف به ویژه کشورهای همسایه اقدام کنند و مسیر خود را در زمینه تجاری سازی تولیداتشان هموار کنند.»
او تصریح کرد: «آمادگی داریم تا با همکاری انجمن بازاریابی شمال غرب به هنرمندان استان، مشاورههایی را در زمینه بسته بندی های تخصصی صنایع دستی ارائه کنیم.»
فرشاد بهآفرین معاون صنایعدستی آذربایجان شرقی در ادامه این نشست گفت: «از مشکلات عمده حوزه صنایع دستی آگاهی داریم و در همین راستا به دنبال راهکارهایی برای رفع آنها هستیم، این نشست نیز برای رفع یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه صنایع دستی یعنی بسته بندی برگزار شده است.»
در ادامه این نشست محمد فاریابی عضو هیئت علمی بازاریابی دانشگاه تبریز، علی نوری زاده پژوهشگر و هنرمند حوزه صنایع دستی و رضا زمانی طراح و مجری تخصصی بسته بندی صنایع دستی در این زمینه دیدگاههای خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/