تولید بیش از ۱۰۰ مستند گردشگری یزد در دو سال گذشته

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: «طی دو سال گذشته افزون بر ۱۰۰ قسمت مستند گردشگری استان در این مرکز تولید و از شبکه‌های ملی منعکس شده است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امیراحمد پهلوانیان صبح امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت در نشستی با مدیرکل و جمعی از فعالان گردشگری استان با اشاره به تأثیرگذاری مستندهای گردشگری تولید شده در صداوسیمای مرکز یزد، افزود: «تاکنون نیمی از این مستندها از شبکه‌های ملی پخش شده است و نیم دیگر آن نیز به زودی پخش خواهد شد.»

او با بیان اینکه آموزش شهروندان برای تعامل با گردشگران سه ضلع دارد، عنوان کرد: «برای آموزش شهروندی باید تبلیغات محیطی، فضای مجازی و صداوسیما در یک کمیته مشخص ساماندهی شود تا تأثیر خود را بر روی جامعه هدف داشته باشد.»

خبرسازی مثبت، عاملی مؤثر در رونق گردشگری است

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد خبرسازی مثبت را عاملی مؤثر در رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: «رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های خبری می‌توانند با ایجاد موج مثبت باعث رونق صنعت گردشگری در استان شوند.»

او با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق گردشگران خارجی در یزد گسترش یافته است، افزود: «این خبر کذب محض بود که دامن زدن به آن از سوی رسانه‌ها می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به گردشگری یزد وارد کند.»

فاطمی افزود: «صنعت گردشگری در بسیاری از کشورها به‌عنوان منافع ملی شناخته می‌شوند و مراقبت از این صنعت وظیفه همه افراد است که عمده آن اطلاع‌رسانی است.»

او با بیان اینکه بیشترین آسیب دوران کرونا به صنعت گردشگری وارد شده است، افزود: «از زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش این ویروس در استان انجام شد که نمونه بارز آن تعطیلی کامل اماکن گردشگری و هتل‌های استان بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139902177

برچسب‌ها