به گزارش میراثآریا و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان روز گذشته یکشنبه دوم مرداد ماه 1401 با حضور در جمع نمایندگان و روسای رسانههای خارجی مقیم ایران، ضمن معرفی اولویتها و شاخصههای اصلی بازارهای هدف در بخش بازاریابی صنعت گردشگری و آگاهی از ظرفیتهای هر رسانه در انتشار اخبار، گزارشها و محتوای تولید شده به اهمیت نظاممند کردن این ارتباط دو سویه تاکید کرد.
به گفته معاون گردشگری کشور تجربه موفق تعامل سازنده رسانههای خارجی مقیم و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویداد ساری 2022 نشان داد که این همکاری میتواند در زمینههای متنوع دستاوردهای قابل قبولی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور و رفع هجمه ایرانهراسی علیه کشورمان به همراه داشته باشد.
شالبافیان با تاکید بر اینکه نمایش و انتشار جاذبههای زیبا تنها راهکار معرفی ایران نیست، یادآور شد: «زمانی که در تولید محتوا به فضای سیاسی، اقتصادی، امنیت و هر آنچه گردشگران برای تصمیمگیری سفر به این مقصد نیاز دارند، اشاره میشود و زمینه یقین و به باور رسیدن را فراهم میکند، در این صورت میتوانیم به بازارهای هدف نفوذ و چهره واقعی ایران را نمایش دهیم.»
در پایان این نشست هر یک از خبرنگاران، نمایندگان و روسای رسانههای خارجی مقیم کشور نیز با بیان چالشها، راهکارها و نقطهنظرات خود پیرامون موضوع نحوه معرفی و اطلاعرسانی ظرفیتهای گردشگری ایران برای مخاطبان بینالملل، اعلام همکاری کردند.
انتهای پیام/