بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی صندوق توسعه صنایعدستی و فرش دستبافت و احیا و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، امید غنمی امروز شنبه 8 بهمن 1401 از پیگیری مقوله تبلیغات در بناهای تاریخی با رعایت ضوابط میراثفرهنگی خبر داد و گفت: هدف اصلی از تبلیغات در بناهای تاریخی و فرهنگی خودکفا کردن آن بناها برای تامین هزینههای احیا و معرفی هر چه بهتر آن و همچنین ایجاد تنوع و استفاده از روشهای بهروز در اطلاعرسانی به بازدیدکنندگان است.
غنمی با بیان این که یکی از ماموریتهای صندوق براساس اساسنامه در حوزه گردشگری مرتبط با تبلیغات است، اظهار کرد: تبلیغات و اطلاعرسانی نه تنها در برند شدن تاسیسات گردشگری و میراثفرهنگی کشور اهمیت دارد بلکه یکی از شیوههایی است که میتواند به جذابیتهای بیشتر یک بنا برای بازدیدکنندگان و کسب اطلاعات از بناهای تاریخی و فرهنگی بیفزاید.
قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه و احیا یکی دیگر از اهداف مهم تبلیغات در بناهای تاریخی و فرهنگی را حمایت از سرمایه گذاران، بهرهبرداران و ذینفعان تاسیسات گردشگری دانست و گفت: معرفی هر چه بهتر بناهای تاریخی و فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان از ظرفیتهای منحصر بفرد گردشگری کشور هدف غایی وزارتخانه در حوزه میراثفرهنگی و گردشگری است.
او با بیان این که زمان آن رسیده است که از منافع مالی حاصل از اماکن تاریخی و فرهنگی برای احیای آنها استفاده کنیم، گفت: این قبیل اقدامات جزو برنامههایی است که آن را به جد دنبال میکنیم و سعی داریم تا این رویکرد را در راستای حمایت از میراث فرهنگی تا نیل به اهداف غایی پیش ببریم.
غنمی به برگزاری نشستهای تخصصی با شرکتهای تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: در این نشستهای تخصصی مذاکراتی در خصوص تبلیغات با رعایت و حفظ شئون این اماکن در بناهای تاریخی انجام دادیم و امیدوار هستیم این فرآیند با سرعت به مرحله اجرا برسد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/