موزه مردم شناسي قصر شيرين افتتاح شد

داريوش فرماني، مدير پايگاه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري قصر شيرين با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت: اين موزه مردم شناسي از مصوبات سفر دور نخست رئيس جمهور به استان کرمانشاه به شمار مي آيد و در کاروانسراي شاه عباسي واقع شده است.

وي از اين موزه به عنوان بزرگترين موزه استان کرمانشاه ياد کرد و افزود:‌موزه مردم شناسي قصر شيرين شامل غرفه هايي چون خانه روستايي، پوشاک،وسايل آشپزخانه، حصير بافي و جارو بافي،حمل و نقل عشايري، شکار، زيور آلات،کشاورزي، دامپروري، برداشت محصول خرما، آهنگري،سياه چادر عشايري،نجاري و ساز هاي سنتي است.

مدير پايگاه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري قصر شيرين در ادامه خاطر نشان کرد:‌ به دليل اينکه اين موزه در بخشي از کاروانسراي شاه عباسي واقع شده است بنابراين براي راه اندازي اين موزه از اعتبار در نظر گرفته شده براي کاروانسرا استفاده شد.

وي همچنين با اشاره به افتتاح مهمانپذير سياوش گفت:‌اين مهمانپذير با 400 متر زير بنا از محل تسهيلات بنگاه‌هاي زوده بازده اقتصادي امروز با حضور مسئولين محلي و استاندار افتتاح شد.

فرماني با بيان اينکه مرمت اين مهمانپذير از سال گذشته آغاز شده بود،يادآور شد:‌اين مهمانپذير در مرکز شهر قصرشيرين واقع شده است که شامل 10 اتاق با گنجايش 30 نفر است؛همچنين در اين مهمانپذير رستوران سنتي داير شده است./117

انتهای پیام/

کد خبر 1387060331