افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و فرهنگ بلوچ در سراوان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: در آستانه پایان سال جدید نمایشگاه صنایع دستی و فرهنگ بلوچ در سراوان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، محمد صدیق دهواری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی در سراوان اظهار داشت: در آستانه پایان سال با آغاز تعطیلات نوروزی مراسم جشن موسیقی سنتی و آداب و فرهنگ بلوچ در موزه محلی سراوان برگزار شد.

وی افزود: سراوان دارای 480 اثر تاریخی است و همه ساله مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف کشور از آثار تاریخی و مناظر و جاذبه‌های طبیعی سراوان بازدید می‌کنند.

این مسئول گفت: موزه محلی سراوان، موزه خاک کلپورگان، موزه شخص طاس و کپل عبدالله سپاهی در ایام نوروز پذیرایی مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های زنان، فرهنگ، آداب و رسوم بلوچ با همکاری ادارات فرهنگی، بهزیستی و کمیسیون امور جوانان شورای شهر افتتاح و راه‌انداز شد.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی در محل موزه محلی سراوان دایر بوده و علاقمندان می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر از آن بازدید کنند.

/108

 

انتهای پیام/

کد خبر 1392121921