مشکلات واحدهای اقامتی کردستان بررسی شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بررسی، احصاء و تلاش برای رفع مشکلات مراکز اقامتی استان را اولویت این معاونت برشمرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، آرمان وطن‌دوست روز شنبه 17 مهرماه 1400 در جلسه‌ای با حضور رئیس و اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران کردستان گفت: «با توجه به شروع واکسیناسیون سراسری انتظار می‌رود روند سفر و گردشگری سیر صعودی داشته باشد بر همین اساس لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح استان در این خصوص انجام شود.»

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان عنوان کرد: «رعایت اصول مهمان‌نوازی، بهداشت و سایر موازین در مراکز اقامتی استان، در نظارت‌ها و بازرسی‌ها مد نظر خواهد بود و لازم است هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.»

او اظهار کرد: «سامانه جانا یکی دیگر از اولویت‌های این اداره‌کل در زمینه ثبت اطلاعات مراکز اقامتی است بر همین اساس به واحدهایی که در این سامانه اطلاعات وارد نکرده‌اند و در زمینه رعایت اصول و موازین بهداشتی و سایر موارد دیگر اقدامی انجام ندهند، هیچ‌گونه خدمات حمایتی از جمله تمدید پروانه بهره‌برداری، نرخ‌نامه و ... از جانب این اداره‌کل انجام نخواهد شد.»

وطن‌دوست گفت: «همسان‌سازی نرخ مراکز اقامتی با استان‌های هم‌جوار با توجه به اینکه نرخ کنونی پاسخ‌گوی هزینه تهیه مواد اولیه، حقوق و دست‌مزد و... در مراکز اقامتی نیست، امری ضروری است.»

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: «برگزاری دوره‌های آموزشی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت برای سال 1401 است که لازم است تمام تاسیسات گردشگری به ویژه مراکز اقامتی در این زمینه همکاری لازم را با معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان داشته باشند.»

ارائه خدمات مناسب به مسافران اولویت هتلداران کردستان است

رئیس جامعه هتلداران کردستان ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت موازین بهداشتی و اصول مهمان‌نوازی را اولویت هتلداران و مدیران مهمانپذیرهای استان به مسافران و گردشگران ورودی به کردستان در پسا کرونا برشمرد.

عبدالحمید حمیدی گفت: «همسان‌سازی نرخ مراکز اقامتی استان با سایر استان‌های هم‌جوار خواسته این جامعه بوده و  اقدام مناسب معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان در این زمینه قابل تقدیر است.»

او اظهار داشت: «آموزش مدیران و کارکنان مراکز اقامتی جزء برنامه‌های اصلی این جامعه بوده و همواره از هر دوره آموزشی که منجر به توسعه صنعت گردشگری و هتلداری در کردستان شود استقبال کرده و خواهد کرد.»

حمیدی عنوان کرد: «کردستان به لحاظ دارا بودن مراکز اقامتی در سطح مناسبی است اما نیاز به توسعه در این حوزه همواره مورد تاکید جامعه هتلداران استان بوده و در این زمینه از هرگونه اقدامی حمایت خواهد کرد.»

رئیس جامعه هتلداران کردستان افزود: «مراکز اقامتی به ویژه هتل‌های یک‌ستاره و مهمان‌پذیرهای استان نیازمند حمایت بیشتر از جانب دستگاه‌های دولتی است که امیدواریم با حمایت بیشتر از تاسیسات اقامتی، در پسا کرونا در زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران بتوانیم به بهترین شیوه عمل کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000717348312

برچسب‌ها