تعامل بیشتر وزارت میراث‌فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید/اطلاع‌رسانی به صنعتگران استانی برای استفاده از تسهیلات تبصره 18

نشست مجازی بررسی راهکارهای اجرایی قرارداد عاملیت تبصره ۱۸ موضوع قرارداد فی مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق کارآفرینی امید عصر امروز سه‌شنبه سوم اسفندماه 1400 با حضور پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور و نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، پویا محمودیان در این نشست با تاکید بر تعامل بیشتر وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها بر لزوم اطلاع‌رسانی جامع از سوی مدیران کل استانی به صنعتگران هر استان برای استفاده از تسهیلات تبصره 18 اشاره کرد.

او پرداخت تسهیلات برای تحریک تقاضا را به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان و اظهار امیدواری کرد که این بخش تبصره به خرید صنایع‌دستی رونق بدهد.

معاون صنایع‌دستی کشور همچنین بر طرح‌ها و روستاهای ملی و جهانی اشاره کرد و از معاونان صنایع‌دستی ادارات کل استان‌ها خواست در این موضوع اقدامات در  خور توجهی انجام دهند.

در ادامه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: «حمایت از صنایع‌دستی فعالیتی است که صندوق انجام می‌دهد و ما با تمام توان برای پرداخت تسهیلات تبصره 18 تلاش می‌کنیم. ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک نقطه قوت این تفاهم‌نامه است که جزو برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید نیز محسوب می‌شود.»

برای تسهیلات استانی محدودیت مالی نداریم

رضایی افزود: «طرح‌های صنایع‌دستی و تحریک تقاضا تجربه بسیار خوبی خواهد بود که با رفع مشکل تقاضا در صنایع‌دستی به سرانجام خواهد رسید. امیدواریم که این تفاهم‌نامه هر چه سریع‌تر انجام شود. محدودیت‌های مالی برای استان‌ها نخواهیم داشت. دولت متعهد به ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا پایان سال اسفند ۱۴۰۱ شده است.»

او  استفاده از تسهیلات تبصره 18 را زمینه‌ای مناسب برای ایجاد اشتغال در صنایع‌دستی دانست و گفت: «سهم صنایع‌دستی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال مناسب است.»

جام‌جهانی قطر فرصتی مناسب برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به برپایی جام جهانی قطر افزود: «با توجه به روابط خوبی که فی مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی قطر برقرار است و همین که در سال آینده جام جهانی در قطر برگزار خواهد شد، بهترین فرصت برای ایجاد بازارهای صنایع‌دستی در حاشیه جام جهانی است.»

عدم اطلاع‌رسانی برابر و تفسیرهای متفاوت از مفاد قرارداد فی مابین مدیران استانی صندوق کارآفرینی امید و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی مدیران کل استانی مطرح شد و در راستای رفع آن مقرر شد گروه مجازی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد نیاز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14001203957762

برچسب‌ها