پاک‌سازی محوطه گنبد سلطانیه به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه از پاک‌سازی محوطه‌ تاریخی محوطه گنبد سلطانیه به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی در شهرستان سلطانیه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، حسین عیدانی روز دوشنبه 29 فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ضمن اعلام این خبر، گفت: «با توجه به فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، به‌منظور پاسداشت این روز، پویش پاک‌سازی و سامان‌دهی محوطه‌ تاریخی گنبد سلطانیه برگزار شد.»

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اظهار داشت: «امیدواریم این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های ملی شود.»

او گفت: «آثار و مکان‌های تاریخی، هویت و شناسنامه هر نقطه از کشور است و باید مردم در راستای حفاظت از آثار تاریخی یاور میراث‌فرهنگی باشند و در این زمینه از همه توان خود برای آموزش همگانی استفاده خواهیم کرد. تا بیش‌ از پیش در نگهداری آن‌ها مشارکت می‌کنند.»

گنبد سلطانیه آرامگاه اُلجایتو (سلطان محمد خدابنده) است که بین سال‌های 1303 تا 1313 میلادی به دستور او در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی به شمار می‌رود. گنبد سلطانیه در فهرست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010129931405

برچسب‌ها