معنی واقعی هنرمند را در کارگاه‌های زربافت کاشان درک کردم

ارزیاب و عضو شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: من همواره پارچه‌های زری‌بافی را در موزه‌های کاخ‌های انگلستان و هند می‌دیدم ولی در سفر به کاشان معنی واقعی هنرمند را در کارگاه‌های زربافت درک‌کردم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، آصف شیخ در آیین افتتاحیه دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در خانه تاریخی باکوچی کاشان اظهار داشت: تجربه دست بافته‌های نساجی در هند را دارم ولی دست بافته‌های زربافت، مخمل نقش برجسته و‌ شعربافی کاشان را در هیچ جایی ندیدم.

وی با بیان اینکه برای گروه ارزیاب ها گرفتن تصمیم و نتیجه گیری درباره نساجی سنتی کاشان سخت بود، افزود: در سفر دو روزه خود به این شهر موارد زیادی دیدیم و‌ جزئیات را بررسی و‌ عنوان کردیم .

‌عضو شورای جهانی صنایع دستی تاکید کرد: سعی می‌کنیم در ارزیابی‌های خود صادق باشیم و حقایق را در نظر بگیریم ولی به گزارشات و اسناد خیلی خاص تر از داشته‌های کاشان در ایجاد خلاقیت بازار و تولید نیاز داریم .

آصف شیخ از فعالیت بانوان در کارگاه های نساجی سنتی کاشان‌ ابراز خوشحالی کرد و‌ گفت: در هند صدها هنرمند و صنایع‌دستی وجود دارد‌ که آقایان بیشتر فعال هستند ولی بافنده خانم نداریم.

آصف شیخ در پایان با تشکر از مهمان‌نوازی مردم‌ ایران گفت: از معماری کاشان لذت بردم و اهمیت زیبایی معماری این شهر را درک کردم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011207622653

برچسب‌ها