ضرورت گسترش فضای موزه باستان‌شناسی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تعداد بالای اشیای تاریخی، فضای فعلی موزه باستان‌شناسی ارومیه نیازمند گسترش است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 15 اسفند 1401 در حاشیه بازدید مصطفی میلانی، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه از موزه باستان‌شناسی ارومیه اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی ارومیه دومین موزه غنی کشور از نظر تعداد اشیای تاریخی است که تنها کمتر از ۱۰ درصد این اشیا در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: بسیاری از اشیای تاریخی استان در گنجینه ارومیه قرار داشته و تاکنون فرصتی برای نمایش آن‌ها وجود نداشته است. 

او گفت: موزه‌ها مکانی برای نمایش تاریخ و تمدن مردم یک جامعه است و نوجوانان و جوانان ایرانی هر چقدر با تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند به همان میزان به تاریخ کشورشان افتخار کرده و بر خود خواهند بالید. 

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه هم در این دیدار گفت: برای آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ و تاریخ نیاز به احداث فرهنگسرای تاریخ و فرهنگ است که در آن مطالب و اطلاعات تاریخی به آن‌ها آموزش و اطلاع‌رسانی شود. 

مصطفی میلانی خاطرنشان کرد: همچنین طراحی اقلام تبلیغاتی و نوشت‌افزار با نمادهای تاریخی می‌تواند یکی دیگر از روش‌های آشناسازی نسل جدید باشد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215378969

برچسب‌ها