16 نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه نوروز در آذربایجان غربی برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برپایی 16 نمایشگاه صنایع‌دستی ویژِه نوروز 1402 در سطح استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 28 اسفند 1401 در جلسه شورای اداری استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار آذربایجان غربی مبنی بر راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی و فروش سوغات در مبادی ورودی شهرها، برای راه‌اندازی آنها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی افزود: برای ایام نوروز در مجموع یک هزار 700 اکیپ انتظامی و خدمات‌رسان اعم از هلال احمر، اورژانس، راهداری و ... در حال آماده‌باش هستند.

او گفت: در سطح استان 5هزار فعال گردشگری در حوزه هتلینگ، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری و ... به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و تاریخی تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن با 1749 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری داشته و جزو سه استان برتر کشور از نظر داشتن بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: داشتن 900 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های استان است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای اعزام زائران اربعین حسینی از طریق مرز تمرچین و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در آذربایجان غربی خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه در ایام نوروز نیاز است که شهر حال و هوای نوروزی پیدا کند، گفت: از شهرداری‌های سطح استان درخواست می‌شود نسبت به تنظیف و زیباسازی شهرها اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011228378100

برچسب‌ها