بازدید از مهمان‌شهر پناه‌دهندگان میانماری شهر سلطانیه زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در مهمان‌شهر سلطانیه نیز تعداد ۳۰ نفر از اتباع عراقی و میانماری سکونت داشته و خدمات تحصیلی به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی به همراه فرماندار سلطانیه و کارشناس اداره کل اتباع خارجی استانداری زنجان چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ از مهمان‌شهر سلطانیه بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مهمانشهر، شهرک یا محلی برای سکونت و زندگی اتباع خارجی است، ابتدا دولت از طریق اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور شروع به ساخت مهمانشهرها کرد و سپس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با وزارت کشور همراه شد و در ساخت و ساز و مجهز کردن مهمانشهرها کمک رساند.

صفوی افزود: مهمانشهرها برای اسکان قشر آسیب‌پذیر مهاجرین ساخته شده است، مهاجرانی که هیچ مدرکی ندارند و یا پاسپورت دارند، نمی‌توانند در مهمانشهرها ساکن شوند و اجازه سکونت در مهمانشهرها به کسانی داده می‌شود که کارت آمایش دارند و پناهنده شناخته می‌شوند. 

 او ادامه داد: برنامه جهانی غذای سازمان ملل در ایران در مهمان‌شهرها، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به پناهندگان ارائه می‌دهد. به علاوه، خدمات آموزشی در مقطع ابتدایی نیز در مهمان‌شهرها ارائه می‎‌شود.

صفوی بیان کرد: در مهمان شهر سلطانیه نیز تعداد ۳۰ نفر از اتباع عراقی و میانماری سکونت داشته و خدمات تحصیلی به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103931836

برچسب‌ها