بازدید بیش از ۶۶۰هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از بازدید بیش از ۶۶۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های مختلف کرمانشاه خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی جمعه 4 فروردین 1402 با اشاره به استقبال بسیار بالای گردشگران نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه، اظهارکرد: از ۲۰ اسفندماه تا سوم فروردین بیش از ۶۶۰هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه را شامل بناها و محوطه‌های تاریخی، اماکن مذهبی، دست‌ساز و موزه‌ها عنوان کرد و گفت: طبق آمارها، بیشترین بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از ۵ محوطه تاریخی استان یعنی طاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی بوده‌است. 

به گفته این مسئول، طی روزگذشته محوطه تاریخی فرهنگی تاق بستان یکی از شلوغ ترین روزهای خود را طی یکسال گذشته پشت سر گذاشت. 

او در خصوص آمار اسکان میهمانان نوروزی در استان هم گفت: طی این مدت حدود ۹۲هزار و ۹۷۰ هزار گردشگر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، هتل بوتیک‌ها، خانه مسافرها، مدارس و دیگر محل‌های اسکان در نظر گرفته شده برای ایام نوروز اقامت پیدا کرده‌اند.

فرمانی در ادامه از انجام ۳۵۲ فقره بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز پذیرایی و اقامتی استان به منظور نظارت بر ارائه خدمات آنها خبرداد و گفت: در نتیجه این بازدیدهای نظارتی برای ۲۵ مرکز تشویق، برای ۴۷ مرکز تذکر، برای هشت مرکز اخطار کتبی و برای شش مرکز هم حکم تعلیق موقت صادر شد.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104417678

برچسب‌ها