ایجاد بازاچه دائمی عرضه و معرفی محصولات ایلام در مرز مهران یک ضرورت است

معاونت‌ سیاسی - امنیتی استان ایلام گفت: ایجاد بازاچه دائمی عرضه و معرفی تمام محصولات تولید استان ایلام در حوزه‌های مختلف در مرز مهران یک ضرورت است که راه‌اندازی این بازراچه دائمی همت و مشارکت همه دستگاه‌های استان را می‌طلبد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، محمدسبحان‌حسنی معاون سیاسی امنیتی و ناصرنجفی معاون وسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام از دبیرخانه ستاد خدمات سفرهای نورزوی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی و نوروزگاه قلعه والی بازدید کردند.

در این بازدید صنعتگران هنرمند نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای خود را با معاونت‌های استانداری ایلام درمیان گذاشتند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار ایلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی قلعه والی اظهار کرد: اولین قدم برای معرفی محصولات تبلیغ و دیده شدن محصول است که در این راستا باید تولیدکننده زیبایی، کیفیت و شکیل بودن محصول تولیدی و نیازسنجی بازار مصرف و ذائقه مشتریان را نیز در نظر بگیرد.

محمدسبحان حسنی افزود: شرکت فعالان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان و حتی خارج از کشور در دیده‌ شدن محصول صنعتگران هنرمند استان تاثیر زیادی دارد که به عنوان نمونه استقبال پرشور مردم عراق از برپایی 2 نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی ایلام طی سال گذشته در این کشور بیانگر این موضوع بود.

او یادآور شد: ایجاد بازاچه دائمی عرضه و معرفی تمام محصولات تولید استان ایلام در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، صنایع‌‌دستی و سوغات‌محلی در مرز مهران یک ضرورت است که راه‌اندازی این بازراچه دائمی همت و مشارکت همه دستگاه‌های استان را می‌طلبد.

حسنی ادامه داد: لزوم ایجاد یک بازارچه برای معرفی ظرفیت‌های استان ایلام در بخش‌های مختلف به ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری و عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی خاص ایام اربعین باتوجه به حجم زیاد زائران اربعین حسینی در دستور کار است.

او اضافه کرد: حمایت از فعالان و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی باعث رشد و شکوفایی این هنرصنعت در استان ایلام و ایجاد تحرک و پویایی در بین هنرمندان صنعتگر استان ایلام شده و حضور رایگان و بدون هزینه صنعتگران در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان و کشور عراق در طول سال گویای حمایت دولت و خاصه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این قشر است.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: اراده دولت سیزدهم بر حمایت از تولیدکنندگان بخش های مختلف است و باتوجه به شعار امسال مبنی بر افزایش تولید و حمایت از تولیدگران داخلی و بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم امسال حمایت‌ها از تولید داخلی بیشتر از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 140201047285

برچسب‌ها