گردشگری در اماکن تاریخی یزد با عینک هوشمند مجازی

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد باکیفیت بالا در ایام نوروز امسال در محل مسجد جامع یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: کارگروه گردشگری هوشمند با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد در ایام نوروز از تاریخ 25 اسفندماه تا 12 فروردین‌ماه 1402 در محل مسجد جامع یزد با شعار " مرز بین واقعیت تا رؤیا با عینک هوشمند مجازی " اقدام به نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد باکیفیت بالا کرده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: این امر باعث ایجاد نشاط اجتماعی و علاقه‌مندی گردشگران و انگیزه جهت بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد شده است، به‌نحوی‌که گاهی اوقات بازدیدکنندگان در صف ایستاده تا بتوان مکان‌ها را از دید دیگری ببینند.

خورشیدی اضافه کرد: اماکن تاریخی مذهبی نمایش داده‌شده شامل مجموعه امیر چقماق (شامل تکیه، مسجد، بازارچه حاج قنبر، پایاب، آب‌انبار و...) مسجد جامع کبیر یزد و بافت تاریخی اطراف مسجد جامع، آسیاب وزیر و قنات زارچ، باغ دولت‌آباد، خانه لاریها، زندان اسکندر و امامزاده جعفر است.

 او اظهار کرد: مکان‌هایی که در حالت عادی قابلیت بازدید ندارند (نظیر پشت‌بام و مناره‌های مسجد جامع و ...) در این عینک‌های هوشمند قابل‌مشاهده هستند.

خورشیدی با اشاره به استقبال گردشگران از ابزارهای هوشمند اطلاع‌رسانی عینک‌های هوشمند واقعیت مجازی گفت: امیدواریم با حمایت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد، اماکن دیگر نیز به این مجموعه‌ها اضافه‌شده و بتوانیم در حوزه تولید محتوا و گردشگری الکترونیک گامی بزرگ برداریم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: کانون گردشگری هوشمند شهر پایدار میراث جهانی (راه‌بلد) به‌عنوان سازمان مردم‌نهاد در راستای اهداف خود در حوزه‌های گردشگری و گردشگری هوشمند به‌عنوان پل ارتباطی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شهرداری و استانداری یزد فعالیت‌های داوطلبانه خود جهت معرفی پتانسیل‌های گردشگری یزد و نظارت بر تولید محتوای فاخر و معرفی تلاش‌های ارگان‌های مرتبط پیشگام بوده و راستای شعار یزد نوین پیش می‌رود.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020107104641

برچسب‌ها