برپایی سفره افطار ساده با خوراکی‌های محلی در زیر سیاه چادر سنتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری سفره افطار در محل نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی قلعه والی خبر داد و گفت: این اداره‌کل روز پنجشنبه 10 فروردین‌ماه 1402میزبان جمعی از روزه‌داران و مسافران و گردشگران نوروزی حاضر در نمایشگاه بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی هدف از اجرای این سفره افطاری را ترویج، تبلیغ و تبیین سفره ساده و به‌دور از تجمل و هزینه‌های گزاف عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: در این سفره افطاری افراد حاضر در نمایشگاه و غرفه‌داران با انواع نان و شیرینی‌های محلی و سنتی استان ایلام که ثبت ملی شده، پذیرایی شدند.

او تصریح کرد: شَلَهَ‌کینهَ (نوعی نان شیرینی)، بژی‌برساق، کُلَهَ‌کُنجی، نان ساجی، آش محلی از جمله خوراکی‌های سفره افطاری بود.

شریفی بیان اینکه این سفره افطاری در زیر سیاه چادر پهن شده بود، در مورد علت انتخاب خوراکی‌های محلی در این سفره افطاری و محل سیاه چادر توضیح داد: معرفی و شناخت شیرینی‌های محلی و سنتی استان ایلام و چادر سنتی عشایر استان به مسافران و گردشگران نوروزی غیربومی از اهداف این سفره افطاری بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: تقارن عیدنوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تبیین فلسفه روزه بخصوص برای کودکان، نوجوانان و جوانان و نیز معرفی خوراکی‌های محلی و سنتی ایلام به گردشگران است.

او یادآور شد: افطاری دادن موجب افزایش روزی، انس و الفت، پیوند ارحام و ترویج مهربانی و دوستی‌ می‌شود، هر چند مهم‌ترین اثر افطاری، ترویج فرهنگ روزه‌داری است ضمن آنکه شادی و طراوت فوق‌العاده‌ای هم به ماه رمضان می‌بخشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 140201117768

برچسب‌ها