مهران پذیرای 209 هزار گردشگر نوروزی تا 11 فروردین‌ماه 1402

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: مهران پذیرای 209 هزار و 496 گردشگر مذهبی و طبیعی از اول تا 11 فروردین‌ماه سال‌جاری بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگردی و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزادشریفی اظهار کرد: 9 هزار و 975 نفر نیز در اقامتگاه‌های شهرستان مهران اسکان داشته‌اند که برای اسکان مسافران 2 هتل با 120 تختخواب، 49 هزار زائرسرا در امامزادگان علی‌صالح و سیدحسن (ع) با 450 نفر ظرفیت، 44 خانه مسافر با گنجایش یک هزار و 700 نفر، یک مجتمع گردشگری با 29 سوئیت و 350 نفر ظرفیت، 20 کلاس مدرسه با 600 نفر گنجایش و خوابگاه‌های ادارات در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: غار روباز زینگان، منطقه تفریحی طبیعی و سنگ‌نوشته تخت‌خان، قلعه کنجانچم، رودخانه و منطقه جنگلی چنگوله، پارک جنگلی رضاآباد، چمشه‌های آبگرم چنگوله، دره ویژدَروَن و امامزادگان علی‌صالح و سیدحسن (ع) از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی مهران محل پذیرش گردشگران بود.

او تصریح کرد: یادمان‌های قلاویزان، میمک، سه‌راهی جندالله، ارتفاعات کله‌قندی و دیدگاه و سنگر صدام از اماکن گردشگری دفاع مقدس و راهیان نور شهرستان مهران بود.

شریفی یادآور شد: در ورودی شهرستان مهران سه سیاه‌چادر با هفت غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی دایر شد و یک تخته سیاه‌چادر نیز در ورودی غار زینگان برای سامان‌دهی خودروهای گردشگران و تراکتورهایی حمل و نقل گردشگران مستقر شده است و یک تخته سیاه‌چادر در قلعه کنجانچم با عرضه مواد غذایی محلی و غیربومی پذیرای گردشگران است.

به‌گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام 2 نمایش با موضوع دفاع‌مقدس برای زائران حاضر در یادمان نقطه ایثار قلاویزان و برای مسافران پایانه مرزی مهران اجرا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201127505

برچسب‌ها