انسجام برنامه‌های «اردبیل 2023» نسبت به رویدادهای مشابه در گذشته/ دعوت از تشکل‌های حرفه‌ای برای حضور در چنین رویدادهایی برای اولین‌بار صورت گرفت

رئیس هیئت‌مدیره انجمن موسسات آموزش گردشگری با اشاره به انسجام برنامه‌های اردبیل 2023 نسبت به رویدادهای مشابه گذشته، افزود: برای اولین‌بار از تمامی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری برای حضور در چنین رویدادی دعوت شد تا در کنار سفرای کشورهای عضو اکو حضور داشته باشند و ارتباطاتی به‌منظور همکاری در حوزه‌های گردشگری شکل بگیرد.

نیما آذری رئیس هیئت‌مدیره انجمن موسسات آموزش گردشگری  که در رویداد اردبیل 2023 حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا بیان کرد: برنامه‌های رویداد 2023 از انسجام خوبی برخوردار بودند و نسبت به رویداهایی که در گذشته برگزار شده بود، پیشرفتی چشم‌گیری را شاهد بودیم.

او دعوت از تمامی تشکل‌های حرفه‌ای و حضورشان در کنار سفرای کشورهای عضو اکو را که برای اولین‌‌بار صورت گرفت، از نقاط قوت این رویداد عنوان کرد و ادامه داد: طی سه روز حضور در اردبیل ارتباطاتی بین تشکل‌ها و نمایندگان کشورهای عضو اکو شکل گرفت که در آینده می‌تواند منجر به شکل‌گیری همکاری در حوزه‌های مختلف شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن موسسات آموزش گردشگری، افزود: به‌عنوان مثال در حوزه آموزش ارتباطات برای همکاری با کشورهای ازبکستان، پاکستان و آذربایجان در گذشته داشتیم که طی این چند روز تقویت شد.

آذری درباره تاثیر انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در راستای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی، متذکر شد: ما برای جذب گردشگر نیاز به بهانه داریم و اگر اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده‌ای در سطح بین‌الملل انجام گیرد موجب برسر زبان افتادن نام ایران می‌شود.

او با اشاره به اینکه نباید فقط به اردبیل محدود شود، افزود: چنین رویدادهایی باید موجب هم‌افزایی و نشان دادن ظرفیت‌های کشورهای عضو اکو شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن موسسات آموزش گردشگری، برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌گیری از این فرصت را پیش‌شرط‌ لازم برای جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: انتخاب یک شهر ‌به‌عنوان پایتخت گردشگری زمانی نتیجه‌بخش و معنادار است که معطوف به چند روز همایش نشود و برنامه‌های منسجم و خلاقانه برای معرفی در طول سال داشته باشیم. محدود شدن به سه روز همایش منجر به اتفاقی در گردشگری نمی‌شود.

او استفاده از علم تفسیر و خلاقیت‌ در حوزه‌های دیجیتال را در تولید محتوا برای معرفی جاذبه‌های ایران مهم دانست و افزود: ما در حوزه توریسم به شکل استاتیک عمل می‌کنیم در صورتی‌که از مدیا و دیجیتال مارکتینگ باید استفاده بهتری ببریم.

آذری همچنین حضور اینفلوئنسرهای خارجی، برگزاری نشست‌های B2B  با حضور بخش‌خصوصی، آژانس‌دارها و فعالان گردشگری خارجی، برگزاری فم‌تور را در استفاده موثرتر از فرصت انتخاب اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال 2033 مفید عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14020210957265

برچسب‌ها