نشست علمی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی در همدان برگزار می‌شود

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان و دانشگاه بوعلی و با حضور اساتید این دانشگاه، نشست علمی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اتابک صفری تورج گفت: نشست علمی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان از منظر شهرسازی در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۱۳ در محوطه هگمتانه برگزار می‌شود.

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدانگفت: در این نشست علمی محمد سعید ایزدی در مورد تداوم و تکامل ساختار شهری از هگمتانه تا همدان، مهشید صحی‌زاده در خصوص بررسی مستند هم پیوندی ساختارهای کالبدی شهر از ما قبل اسلام تا دوران معاصر و مبانی برای تعیین محدوده ثبت جهانی هگمتانه و حسن سجادزاده در مورد تاثیر لایه‌های فضایی ساختار شهری دیروز در تولد تا بازتولید فضاهای شهری امروز به بحث خواهند نشست.

صفری تورج  ادامه داد: محمدرضا عراقچی با موضوع تلاقی و تداخل کاربری‌ها در محدوده های قانونی از منظر روابط شهری و محمد ابراهیم زارعی با موضوع نقش بازار در توسعه شهری همدان از دوره صفوی تا عصر معاصر در این نشست حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021688961

برچسب‌ها