برگزاری نشست تخصصی بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نشست تخصصی بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک استان با حضور کارشناسان اداره‌کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان سفال و سرامیک استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور با اعلام این خبر گفت: در این نشست، موضوعاتی ازجمله بررسی مواد اولیه سفال و سرامیک و راهکارهای کاهش هزینه‌های تأمین مواد اولیه، سنت و مدرنیته در تولید محصولات صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌ها تخصصی و ... مورد هم‌اندیشی قرار گرفت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: توانمندسازی هنرمندان، ایجاد خوشه سفال و سرامیک و کنسرسیوم صادراتی صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این نشست گفت: رشد صنایع‌دستی با رشد اقتصادی و بهبود معیشت هنرمندان میسر می‌شود.

کرم‌زاده افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، زمینه توجه هرچه بیشتر و رشد و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کشور فراهم‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه، صنایع‌دستی، اولویت اصلی فعالیت‌های اداره‌کل است، گفت: میزان اشتغال ایجادشده در حوزه صنایع‌دستی قابل‌ توجه و بیشتر از سایر حوزه‌ها است و این حوزه نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتری دارد.

کرم‌زاده فعالیت اتحادیه کشوری صنایع‌دستی و هلدینگ صنایع‌دستی را زمینه‌ساز رفع مشکلات این حوزه دانست و افزود: صنایع‌دستی هویت تاریخی، فرهنگی و تمدنی کشور است و نیاز به توجه ویژه دارد.

هنرمندان شرکت‌کننده در این نشست نیز در ادامه موضوعاتی ازجمله افزایش هزینه‌های تأمین مواد اولیه، رفع مشکل اجرای سلیقه‌ای قانون معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های صنایع‌دستی، راهکارهای حمایت از هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فراهم کردن زمینه ایجاد خوشه سفال و سرامیک و ... را مورد بررسی قرار دادن و به بحث و تبادل‌نظر در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020219863573

برچسب‌ها