لزوم تعریف زنجیره ارزشی برای توسعه پایدار گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر لزوم تعریف یک زنجیره ارزشی برای توسعه پایدار استان اصفهان بر مبنای صنعت گردشگری و صنایع‌دستی استان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نشست علمی توسعه پایدار اصفهان در حاشیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران برگزار شد.

در این نشست علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید امروز برای دست‌یابی به توسعه پایدار در استان اصفهان با توجه به بروز مشکلاتی همچون خشک‌سالی و آلودگی هوا نیازمند پرداختن به دو مقوله مهم گردشگری و به‌تبع آن صنایع‌دستی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بی‌شک صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع محلی ایفا می‌کند و این در حالی است که استان پهناور اصفهان با بیش از 28 شهرستان، دارای جوامع محلی متنوعی است که نیازمند توسعه پایدار هستند و این در حالی است که وجود جذابیت‌های تاریخی و طبیعی در کنار وجود هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای متنوع دستی فرصت توسعه در تمامی مناطق استان اصفهان را به یکسان فراهم ساخته است.

او افزود: برای حضور مؤثر در بازار جهانی نیازمند حمایت و ارائه مشوق‌های دولتی هستیم به‌ویژه در حوزه صنایع‌دستی که به‌شدت نیازمند ارائه تسهیلات و حمایت دولت در تهیه مواد اولیه ازجمله مس و نقره هستیم، زیرا هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع همچون صاحبان صنایع از توان لازم برای تهیه مواد اولیه خود تحت هر شرایطی برخوردار نیستند.

ایزدی تصریح کرد: در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد زنجیره ارزشی مناسب، ضمن پیوند این دو صنعت نیازمند حضور در بازار جهانی از طریق عرضه بهینه محصولات و خدمات هستیم، در غیر این صورت موفقیت در این دو حوزه دور از ذهن خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022023951

برچسب‌ها