سازمان جهانی گردشگری و مدرسه مدیریت مهمان‌نوازی برای شتاب‌دهی نوآوری و کارآفرینی گردشگری همکاری می‌کنند

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) طی همکاری‌اش با مدرسه مدیریت مهمان‌نوازی جهانی Les Roches، از استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری در پذیرش نوآوری و تسریع حرکت آن‌ها به سمت پایداری بیشتر حمایت می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، در طول ماه می، به ۱۵ برنده چالش گردشگری بیدار سازمان جهانی گردشگری فرصت داده شد تا در برنامه شتاب ارائه‌ شده توسط موسسه فناوری اسپارک (Spark) و مدرسه مهمان‌نوازی Les Roches در کران مونتانای سوئیس شرکت کنند.

برنامه شتاب بر موضوعات کلیدی برای کارآفرینان گردشگری و استارت‌آپ‌ها، از جمله استراتژی بازاریابی و مالی، تحقیقات بازار، جذب سرمایه، نگرانی‌های قانونی و شفافیت تمرکز دارد. شرکت‌کنندگان همچنین در یک چالش فناوری شرکت کردند که برای عملی کردن آنچه در کرانس مونتانا آموخته بودند، طراحی شده بود.

فینال این چالش که نقطه اوج برنامه شتاب‌دهی بود، فرصتی را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کرد تا ایده‌های تجاری خود را مطرح کنند. این رویداد با حضور حدود ۱۰۰ شرکت‌کننده از جمله سرمایه‌گذاران و سهامداران در سهام خصوصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی، شرکت‌های مشاوره، شرکای فناوری اسپارک و همچنین چندین نماینده از مقامات سوئیسی برگزار شد که نشان‌دهنده سطح بالای علاقه و حمایت از راه‌حل‌های نوآورانه توسط استارت‌آپ‌های توسعه‌یافته است.

استارت‌‌آپ‌های برنده عبارت بودند از Coastruction (هلند)، Noytrall (پرتغال)، مشاوره گردشگری و مهمان‌نوازی هوشمند (پاناما)، معبد کوانتوم (ایالات متحده آمریکا)، Socialbnb (آلمان)، Baahdy and Birdy (نروژ)، Instituto de Accesibilidad (اسپانیا)، Kamatjona  (نامیبیا)، Weavair (سنگاپور)، R3Charge (آلمان)، مؤسسه نوآوری‌های اثر (Safe YOU) (ارمنستان)، NomadHer (کره جنوبی)، Murmuration (فرانسه)، Evelity توسط موسسه  Okeenea Digital (فرانسه)، و Accessible Qatar (قطر).

چالش گردشگری بیدار سازمان جهانی گردشگری (Awake Tourism Challenge) با همکاری شرکای این سازمان برنامه‌ریزی شده است تا استارت‌‌آپ‌ها و کارآفرینان را تشویق به توسعه راه‌حل‌هایی کنند که چالش‌های کلیدی این حوزه را برطرف کنند.

چالش دارای شش محور متمایز است که متقاضیان را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های خود را به شکلی ارائه دهند که به بهترین وجه با نوآوری‌های آن‌ها هماهنگ است. این محورها شامل اقتصادهای سبز و آبی، مشارکت جامعه محلی، آموزش گردشگری، ایجاد سرمایه زیست‌محیطی و پایدار، توانمندسازی زنان، و فناوری‌های خوب گردشگری می‌شدند.

استارت‌آپ‌های برنده مسابقه گردشگری بیدار UNWTO می‌توانند به شبکه نوآوری این سازمان ملحق شوند که اکنون شامل ۳۰۰ استارت‌آپ پیشرو است که در مسابقات قبلیِ استارت‌آپ‌های سازمان‌دهی شده توسط بخش نوآوری UNWTO از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۸ برنده شده‌اند.

با نگاهی به آینده، نسخه بعدی مسابقه جهانی استارت‌‌آپ‌ها قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود و حول محورهای مسابقه SDG می‌چرخد. این رویداد قرار است کارآفرینان را تشویق کند تا به اهداف توسعه پایدار بپردازند و تأثیر مثبتی بر حوزه گردشگری در سطح جهانی بگذارند.

*ترجمه: اسدالله حقانی

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020306900973

برچسب‌ها