صادرات صنایع‌دستی خوزستان به ۵.۹ میلیون دلار رسید

معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: محصولات صنایع‌دستی خوزستان طی یک سال گذشته به ارزش ۵.۹ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، شکراله قاسمی با اعلام این خبر افزود: عمده صنایع‌دستی صادرشده از خوزستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان، عمان، امارات، کویت و دیگر کشورهای عربی بوده است که انواع صنایع حصیری، سفال، انواع محصولات خراطی، کپو، گلیم، گبه و... را شامل می‌شود.

معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: سال گذشته صنعتگران خوزستان در ۹ نمایشگاه سراسر کشور و همچنین در برگزاری ۱۱ جشنواره با عنوان‌های مختلف در رشته‌های کپوبافی، احرامی‌بافی، حصیربافی، گلیم، سفال، سرامیک و... مشارکت داشتند.

او به اهمیت بازاریابی محصولات صنایع‌دستی استان اشاره کرد و برگزاری آموزش‌های عمومی کوتاه‌مدت صنایع‌دستی و آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلان صنایع‌دستی، ساخت فیلم‌های آموزشی در رشته‌های بومی صنایع‌دستی، ساخت مستند معرفی هنرمندان پیشکسوت این حوزه و برگزاری نمایشگاه و تولید زنده محصولات صنایع‌دستی را به عنوان راه‌هایی برای ترویج و ترغیب صنعتگران دانست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020317478111

برچسب‌ها