همدان مرکزیت مسیر گردشگری غرب کشور می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه همدان در آستانه برگزاری مهم‌ترین رویداد گردشگری سال است از حضور زاگرس‌نشینان در استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده با اشاره به برگزاری مهم‌ترین رویداد معرفی همدان به عنوان استان هدف گردشگری غرب کشور اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری رویداد «زاگرس‌نشینان»، معرفی همدان به عنوان مرکزیت مسیر گردشگری غرب است و این رویداد به عنوان مهمترین رویداد گردشگری ایران از یکم تا بیست و پنجم تیرماه به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از یکم تا بیست و پنجم تیرماه به واسطه رویداد زاگرس نشینان در تلاش خواهیم بود ظرفیت های همدان را در عرصه ملی معرفی کنیم

معصوم علیزاده افزود: در برنامه پیش‌بینی شده از سفرا، استانداران، رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و سایر کشورها، متولیان گردشگری، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و فعالین شبکه‌های اجتماعی مرتبط دارای بیش‌ از یک‌ میلیون دنبال‌کننده، برای حضور در این رویداد دعوت خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت : صنعت رویدادها بخش پویا و روبه‌رشدی است که رابطه‌ی بسیار مستقیمی با گردشگری دارد و در صورت میزبانی مناسب، رویدادها می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد یک منطقه گذاشته و علاوه بر رشد فرهنگ‌ها، منجر به ظهور مشارکت‌های جدید شوند.

محسن معصوم علیزاده به اهمیت جایگاه همدان در پرونده همدان جهانی اشاره کرد و گفت : میزبانی رویداد مهم همچون زاگرس‌نشینان برای همدان که در چند قدمی جهانی شدن است  فرصتی منحصر‌به‌فرد در راستای توسعه گردشگری استان است.

او گفت: بسیاری از مناطق پرگردشگر میزبانی موفقیت‌آمیز رویدادها را به‌عنوان ابزاری برای رشد خود در نظر می‌گیرند و بخش خصوصی و دولتی همگام با هم، منابع خود را برای میزبانی رویدادهای مهم به‌عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده، اختصاص می‌دهند.

او به برنامه های مختلف این رویداد برای سرمایه‌گذاران، فعالان گردشگری مطرح کشوری و رسانه ای اشاره کرد و تاکید کرد: چنین رویدادهایی بخش بسیار مهمی از صنعت گردشگری بوده و گردشگری رویداد یک عنصر بسیار مهم در رشد اقتصادی مقاصد مختلف به شمار می‌آید. یکی از مهم‌ترین تأثیرات گردشگری بر اقتصاد یک منطقه، درآمد حاصل از رویدادهایی است که در آن برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: به همین دلیل فراهم‌کردن بهترین شرایط برای برگزاری رویداد زاگرس‌نشینان می‌تواند منجر به طولانی‌شدن مدت اقامت گردشگران، بازدید از سایر مقاصد گردشگری استان و جاذبه‌های آن شود و همین امر اهمیت رویدادها را در صنعت گردشگری برای همدان روشن می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 14020323889603

برچسب‌ها