گردشگری خارجی هند تا سال ۲۰۲۴ از ۴۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند آمار گردشگران خروجی از هند همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و این گردشگران در سال 2024، 42 میلیارد دلار در کشورهای مقصد هزینه خواهند کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، بر اساس گزارش «سفر و گردشگری خارجی- فرصتی بهره‌برداری‌نشده»، تا سال ۲۰۲۴، سفرهای خروجی از هند از ۴۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

در این گزارش آمده است که دولت می‌تواند کوریدورهای مستقیم به مقاصد محبوب فعلی و آینده را افزایش دهد، به کشتی‌های مسافربری خارجی اجازه دهد در آب‌های هند فعالیت کنند و تلاش‌های هماهنگ در چندین جبهه برای پیشبرد بازار گردشگری خارجی انجام دهد.

سورج نانگیا، رئیس نانگیا اندرسن LLP، مشاور بخش دولتی و بخش عمومی هند، گفت: «بازار سفرهای خارجی هند، به ویژه در میان طبقه متوسط که از قدرت خرید خوبی برخوردار هستند، یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در جهان است.»

در سال ۲۰۲۱، هندی‌ها تقریبا ۱۲.۶ میلیارد دلار برای سفرهای خروجی هزینه کردند، که در مقایسه با ۲۲.۹ میلیارد دلار که مربوط به سال در سال ۲۰۱۹ بود، کاهش چشمگیری را به خاطر شیوع کرونا تجربه کرد، اما این ارقام به ارزش عظیمی اشاره می‌کنند که می‌توان از مسافران خارج از کشور هند دریافت کرد.

در این گزارش آمده است: «هند با اقتصاد رو به رشد، جمعیت جوان و طبقه متوسط رو به رشد، موقعیت ایده‌آلی برای تبدیل شدن به یکی از پرسودترین شاخص‌های گردشگری خارجی در جهان دارد. اروپامقصد  ۲۰ درصد از مسافران خروجی هند است، ۱۰ درصد از آنها به استرالیا و نیوزلند می روند، و بقیه ترافیک به سمت جنوب شرق آسیا راهی می شود.

گردشگری برون مرزی

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، پیش‌بینی می‌کند که بیش از ۵۰ میلیون هندی در سال 2024 به جهان سفر خواهند کرد. انتظار می‌رود که بازار گردشگری خارجی هند تا سال ۲۰۲۶ حدود ۶۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

هند با داشتن ۷۴ میلیون دارنده گذرنامه در سال ۲۰۱۷، یک کشور با بازار بزرگ سفرهای خارجی است. مسافران هندی با داشتن دومین جمعیت بزرگ جهان و سریع‌ترین رشد اقتصادی بزرگ، در سال 2016، 2.19 میلیارد دلار را صرف هزینه‌های مربوط به گردشگری خارج از کشور کردند.

تخمین زده می‌شود که در حال حاضر ۳.۶ میلیون هندی هر سال یک سفر لوکس به خارج از کشور انجام می‌دهند که می‌تواند سالانه تا ۸.۶ درصد افزایش یابد.

میانگین هزینه برای هر نفر، برای هر بازدید ۸۷۶ دلار آمریکا برآورد شده است. گزارش CAPA هند و Expedia میانگین هزینه‌های مسافران خروجی هند در سفرهای کوتاه مدت را حدود ۸۵۷ دلار آمریکا برای هر سفر برای هر نفر و برای سفرهای طولانی مدت هزار و ۶۸۷ دلار آمریکا محاسبه می‌کند.

بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۶، نرخ رشد مرکب هزینه‌های گردشگری خارج از کشور برای هند با ۲۳ درصد بیشتر از چین با ۱۷ رشد درصد سالانه بود. بخش گردشگری لوکس هم در حال گسترش است و پیش‌بینی می شود این بازار از ۷ میلیارد دلار به ۱۰۰ میلیارد دلار در ۸ سال برسد.

قدرت خرید

بر اساس گزارش UNWTO در بازار سفرهای خارجی هند، متوسط مسافران هندی هزار و ۲۰۰ دلار برای هر بازدید هزینه می‌کنند که در مقایسه با آمریکایی‌هایی که حدود ۷۰۰ دلار و بریتانیایی‌ها که تقریبا ۵۰۰ دلار آمریکا خرج می‌کنند، بالاتر است.

هند اکنون با اقتصاد ۲.۶ تریلیون دلاری که حدود ۳.۳ درصد از کل اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد، از نظر اسمی فرانسه را پشت سر گذاشته است. بازار سفرهای لوکس هند نرخ رشد سالانه ۱۲.۸ درصدی را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده است. این بالاترین رشد در بین ۲۵ اقتصاد برتر است. سفرهای لوکس با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سفرهای کلی در هند رشد می‌کنند، که همچنین پیش‌بینی می‌شود در همان دوره زمانی ۷.۵ درصد افزایش یابد.

در طول ژانویه تا جولای ۲۰۱۸، ارز حاصل از گردشگری با ۱۲.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۷.۰۹ میلیارد دلار آمریکا رسید. سهم کل این بخش در تولید ناخالص داخلی هند در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۸.۹ میلیارد دلار آمریکا (۹.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی) رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ به میزان ۶.۷ درصد افزایش یابد و در ادامه با افزایش ۶.۷ درصدی به ۴۲۴.۵ میلیارد دلار آمریکا برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی هند برسد.

برخی از دلایلی که باعث رشد گردشگری هند شد عبارتند از افزایش تولید ناخالص داخلی، توسعه طبقه متوسط که می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ میلیون نفر برسد، افزایش تعداد زنان در سفرهای کاری، حضور رو به رشد سالمندان، بهبود ارتباطات هوایی با مقاصد مختلف توریستی، بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر اینترنت (دومین پس از چین) که از آن برای جستجوی اطلاعات و رزرو سفرها در کشورهای مختلف استفاده می‌کنند.

*ترجمه: اسدالله حقانی 

انتهای پیام/

کد خبر 14020324900919

برچسب‌ها