مرمت پایه‌ها و آب انبار خانه تاریخی ختایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت پایه‌ها و آب انبار خانه تاریخی ختایی توسط شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: باتوجه به فرسودگی و استهلاک بخشی از زیرزمین خانه ختایی، عملیات مرمتی محل‌های در معرض تخریب طی یک ماه اخیر آغاز شده و با مرمت پایه‌ها، آب انبار، ترمیم کفپوش‌های آجری زیرزمین این خانه تاریخی آماده میزبانی از گردشگران و مراجعان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به مرمت و احیای خانه‌های تاریخی در منطقه فرهنگی و تاریخی تبریز توسط شهرداری این منطقه گفت: اجرای پروژه‌های مرمتی، توسط این منطقه موجب هویت بخشی بافت تاریخی تبریز شده است.

حمزه‌زاده اظهار کرد: خانه «ختایی» یکی از خانه‌های تاریخی تبریز است که قدمت آن به حدود ۱۵۰ سال قبل برمی‌گردد. خاندان ختایی از جمله بازرگانان و سرجنبانان مشروطه در تبریز بودند که در روز اول محرم ۱۲۹۰ شمسی، حمله ناجوانمردانه روس‌های شکست‌خورده از امیرحشمت نیساری و یارانش را به خانه‌شان تجربه کردند. شهرداری تبریز این خانه تاریخی را خریداری و پس از بازسازی و مرمت در آبان ماه ۱۳۸۹ به اسم «خانه هنرمندان» نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha