انشعاب و کنتور آب به باغ شاهزاده ماهان اختصاص یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به مشکلات باغ شاهزاده ماهان برای تامین آب گفت: این باغ جهانی انشعاب آب ندارد و برای تامین آب آن باید از پمپ آب استفاده کرد که هر از چند گاهی دچار مشکلاتی می‌شود که باید هزینۀ زیادی صرف رفع مشکل کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، فریدون فعالی دوشنبه 12 تیرماه 1402 در جلسه کارگروه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: از اداره آب و فاضلاب استان درخواست یک انشعاب آب و کنتور برای باغ شاهزاده داریم که بتوانیم نیاز مسافران را مرتفع کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در جلسه کارگروه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و داخل شهری از برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی است، بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان در حال ساخت است که به‌زودی ۲۰ سرویس بهداشتی باغ شاهزاده ماهان هم به این تعداد افزوده می‌شود.

او یادآور شد: در کنار ساخت سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و مراکزی برای ارائۀ خدمات به گردشگران و مسافران نیز اجرا می‌شود.

فعالی ادامه داد: در سال‌های گذشته اجرای تعدادی سرویس بهداشتی بین‌راهی بر عهده شرکت توسعه گردشگری گذاشته شد که تعدادی ناتمام و تعدادی هم به علت نامناسب بودن موقعیت مکانی بلااستفاده باقی ماند که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و با مشارکت راهداری، شرکت نفت و راه و شهرسازی این سرویس‌های بهداشتی را اجرا یا به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی داخل شهری نیز به همکاری شهرداری و اداره اوقاف نیازمندیم.

او گفت: باید تیم‌های مشترکی متشکل از دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود و دو بار در هفته از سرویس‌های بهداشتی بازدید کرد تا بتوانیم در ایام پیک سفر، رفاه و راحتی مسافران را فراهم کنیم.

فعالی در ادامه به مرمت و سامان‌دهی قلعه‌دختر و اردشیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با همکاری شهرداری کرمان طرح‌های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شد به‌طوریکه تاکنون ۷.۵ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۷.۵ میلیارد نیز توسط میراث‌فرهنگی برای طرح‌های مذکور اختصاص داده ‌شده است.

او بیان کرد: برای سامان‌دهی این دو قلعه به همکاری بیشتر استانداری کرمان نیاز داریم تا همچون حلقه‌های درهم تنیده برای توسعه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha