مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: امسال برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری قره‌کلیسا چالدران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شده است. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۱۹ تیر ۱۴۰۲ در نشست حفاظت و مرمت کلیسای ثبت جهانی تادئوس مقدس یا قره‌کلیسا چالدران با اعلام این مطلب اظهار کرد: زندگی مسالت‌آمیز پیروان اقوام و ادیان در ایران اسلامی و برگزاری مراسم مذهبی آنها در کشور، نشان‌ از احترام به حقوق پیروان مذاهب و ادیان در جمهوری اسلامی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برگزاری مراسم مذهبی بادراک برای شصت و نهمین سال متوالی و با حضور ارامنه سراسر جهان در قره‌کلیسا نمود عینی احترام به حقوق مذاهب و ادیان در ایران بوده که باید در ابعاد گسترده نسبت به پوشش رسانه‌ای این مراسم پرداخت. 

او با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری قره‌کلیسا چالدران گفت: با همکاری پایگاه ملی کلیساهای ایران باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و اقامتی در اطراف این کلیسا اقدام کرد چرا که سالانه مسافران خارجی بسیاری برای زیارت این مکان مقدس به ایران سفر می‌کنند.

صفری خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان در طول ایام سال میزبان مسافران بود و میزبانی از مسافران تنها به ایام خاصی مانند نوروز، مراسم بادراک و ... محدود نباشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: پایگاه‌های جهانی کلیساهای ایران یک ظرفیت برای نشان دادن نگاه متعالی جمهوری اسلامی به جایگاه پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کشور و نیز یک ظرفیت بالقوه برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری مذهبی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha