آمادگی قره‌کلیسا برای برگزاری مراسم مذهبی باداراک

فرماندار چالدران گفت: اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از زائران مراسم مذهبی باداراک قره‌کلیسا این شهرستان انجام شده است‌.

به‌گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد، فرماندار چالدران از بخش‌های مختلف قره‌کلیسا چالدران از جمله گالری فرش، چادرهای اسکان زائران و ... بازدید کرد.

فرماندار چالدران در این بازدید اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در مدت سه روز برگزاری مراسم مذهبی باداراک، زائران مشکلی را از نظر ارائه خدمات نداشته باشند.

محمدرضا عبدالله‌نژاد افزود: راه‌اندازی درمانگاه سیار، استقرار گروه امداد و نجات جاده‌ای جمیعت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری، پلیس‌راه، راه‌اندازی غرفه‌های سیار برای فروش مواد غذایی مورد نیاز زائران و برپایی چادر از جمله تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم است.

مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران نیز گفت: امسال شصت و نهمین مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا به مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه با حضور ارامنه ایران و جهان در قره‌کلیسا چالدران برگزار می‌شود.

شرلی آودیان تصریح کرد: از امروز به‌صورت رسمی اجرای مراسم مذهبی باداراک آغاز شده و این مراسم یکی از بزرگترین گردهمایی‌های اقلیت‌های دینی جهان است که در این کلیسا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042301939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha