بازدید مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی از 14 بنای تاریخی

شهاب طلایی با سفر به استان مرکزی و شهر کاشان از بناهای تاریخی و فرهنگی این مناطق بازدید کرد و در راستای تسریع فرآیند راه‌اندازی و بهره‌برداری این بناها با مسئولان استانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی، در ابتدای این سفر دو روزه که سه‌شنبه و چهارشنبه، بیستم و بیست و یکم تیرماه 1402 انجام شد، مدیرعامل صندوق و هیئت همراه، طی جلسه با مصطفی مرزبان، مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی، ضمن بررسی وضعیت ابنیه تاریخی استان، بر ضرورت احیای هر چه سریعتر این گنجینه‌های ملی تاکید کرد.

شهاب طلایی در این سفر از قلعه حاج وکیل (موزه صنایع دستی استان)، خانه تاریخی حسن‌پور و موزه مفاخر شهر اراک بازدید کرد و با سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این اماکن به گفت‌وگو پرداخت.

مدیرعامل صندوق همچنین با سفر به شهر خمین، از عمارت امیر مفخم بختیاری، بیت حضرت امام خمینی (ره)، عمارت سالار محتشم (موزه مردم‌شناسی شهر خمین) نیز دیدن کرد و در راستای تسریع فرآیند راه‌اندازی و بهره‌برداری بهینه این بناها، با مسئولان استانی گفت‌وگو کرد.

در این بازدید، سرمایه‌گذار عمارت امیرمفخم، به بیان مشکلات اجرایی پروژه پرداخت و مدیر عامل صندوق نیز توصیه‌های لازم در زمینه حمایت از مرمت این بنا را به مدیران استانی ارائه کرد.

کاروانسرای دودهک شهرستان دلیجان، بافت تاریخی شهر نراق و همچنین سرای عامری‌ها و خانه مرتضوی در کاشان، اماکنی بودند که مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در ادامه این سفر از آن بازدید کرد و در جریان مشکلات و پیشرفت‌های آن قرار گرفت.

طلایی با حضور در خانه بروجردی‌ها که در اختیار اداره میراث فرهنگی کاشان است، با احمد دانایی‌نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداخت و مشکلات موجود در احیای بناهای این شهر را بررسی کرد.

مدیر عامل صندوق و هیئت همراه در روز دوم این سفر از حمام تاریخی مأمونیه، کاروانسرای خشکرود و کاروانسرای شاه‌عباسی وَرده در شهرستان زرندیه بازدید کرد.

این کاروانسراها که در حاشیه محور مواصلاتی ساوه به بوئین زهرا قرار دارد، از بناهای تاریخی مهمی بود که مدیر عامل صندوق ضمن بازدید از آن، مشکلات آنها را از نزدیک مشاهده کرد و هماهنگی‌های لازم جهت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این بناها را با مسئولان استانی انجام داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042301948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha