صنایع دستی، بیان روشنی از تاریخ کویت

کویت به منظور معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی خود نمایشگاهی با 19 غرفه صنایع‌دستی در شهر الدسمه برگزار کرد.

میراث آریا: رویداد مهارت‌های جوانان در اتحادیه انجمن‌های زنان کویت در شهر الدسمه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، 25و 26 تیرماه 1402، برگزار شد.

این رویداد یک قدم به سوی میراث و سنت‌های غنی کویت قدیم برداشت. در میان گنجینه‌های فرهنگی مختلفی که کویت با افتخار از آن استقبال می‌کند، صنایع دستی به‌عنوان بیان روشنی از تاریخ، صنعت‌گری و سنت‌های ریشه‌دار این کشور همواره مورد تاکید بوده است.

در این مراسم، سلمان علی بلند، رئیس انجمن صنعتگران کویت، گفت: این مجموعه‌ای از کارهایی است که ما با همکاری «شهرهای سالم» در کویت انجام داده‌ایم.

او ادامه داد: امروز ما کار خود را با شهر الدسمه آغاز می‌کنیم، زیرا این شهر یک «شهر سالم» محسوب می‌شود. الدسمه یکی از ده‌ها شهر در کویت است که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک شهر سالم تعیین شده است.

بر طبق اسناد WHO، شهر سالم شهری نیست که به وضعیت سلامت خاصی دست یافته باشد، بلکه شهری است که از سلامتی آگاه است و برای بهبود آن تلاش می‌کند. هر شهری بدون توجه به وضعیت سلامت فعلی‌اش می‌تواند شهری سالم باشد. الزامات، تعهد به سلامت و فرآیند و ساختاری برای دستیابی به آن است.

بلند گفت: ما با ۱۹ غرفه در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم.  مردان و زنان امروز اینجا هستند تا صنایع دستی خود را که نشان‌دهنده تاریخ کویت قدیم است، به نمایش بگذارند که این نمایشگاه را خاص و فعال می‌کند.

رئیس انجمن صنعتگران کویت ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر صنایع دستی، بازی‌های قدیمی کویتی از جمله بازی چکرز که در گویش کویتی «داما» نامیده می‌شود (یک بازی تخته‌ای قدیمی) و همچنین «بیلیارد» به معنای تخته چوبی کرام و دومینو به نمایش گذاشته شده است.

مردم کویت میراث خود از نسلی به نسل دیگر، از طریق صنایع دستی حفظ کرده و تحسین می‌کنند. این محصولات دست‌ساز نه تنها به عنوان مصنوعات ملموس گذشته عمل می‌کنند، بلکه دانش منتقل شده در طول زمان را نیز منعکس می‌کنند و عرق ملی فرد را تشویق می‌کنند.

چندین فعالیت متنوع در طول این رویداد انجام شد. برای مثال جمله زنان در حال ساخت محصولات صنایع دستی و مردان در حال انجام بازی‌های سنتی بودند. راهنماهایی هم در سطح نمایشگاه حضور داشتند که تاریخچه قایق‌های قدیمی کویت را توضیح می‌دادند و یک سفالگر هم مهارت‌های خود را به نمایش گذاشته بود. همه فعالیت‌ها به صورت عملی بود که فضای عمومی رویداد را بهبود می‌بخشید و افراد زیادی را جذب این نمایشگاه کرده بود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha