همه پای کار ثبت جهانی هگمتانه آمده‌اند/ از دستگاه‌های دولتی قدردانی می کنم

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: بحث ثبت جهانی هگمتانه از جمله برنامه‌هایی است که مراحل آن از چند سال پیش آغاز شده و در این دو سال اخیر روند آن شدت پیدا کرده که باید از همه دستگاه‌های دولتی تشکر کنم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت وگو با میراث آریا با اشاره به اینکه چند اتفاق مهم در بحث گردشگری در حال رخ دادن است، اظهار کرد: بحث ثبت جهانی هگمتانه از جمله برنامه‌هایی است که مراحل آن از چند سال پیش آغاز شده و در این دو سال اخیر روند آن شدت پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان افزود: با این کارهای بزرگ و با اهمیت خیلی از دیدگاه‌های متفاوت را پشت سر می‌گذاریم به همین دلیل نیز همه پای کار ثبت جهانی هگمتانه آمده‌اند.

840 میلیارد تومان برای احداث اتوبان همدان ـ علیصدر

وی با اشاره به احداث اتوبان همدان ـ علیصدر، این طرح را یکی از مهمترین پروژه های استان بر شمرد و مطرح کرد: برای اجرای این طرح 840 میلیارد تومان برآورد هزینه شده ‌که اجرای آن جهشی در حوزه گردشگری استان است.

حاجی بابایی همچنین احداث راه‌آهن زنجان به همدان را از دیگر پروژه های مهم برشمرد و ادامه داد: فاز اجرایی این پروژه نیز اسفند شروع شده و تاکنون 10 کیلومتر زیر ساخت آن آماده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حکمت بین استان‌های زنجان و همدان اضافه کرد: قرار شد این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به عنوان طرح ملی ثبت شود.

نماینده مردم همدان در باره این طرح بیان کرد: این طرح مسیری از شیخ بوعلی سینا تا شهاب‌الدین سهرودی شیخ اشراق را تعریف کرده و از نظر فلسفی و علمی نیز بسیار معنا دارد بنابراین هر کاری که در مسیر زنجان ـ همدان انجام می‌شود با رنگ و بوی این طرح است.

حاجی‌بابایی درباره فعال‌سازی فرودگاه همدان عنوان کرد: در این بخش نیز یک شرکت هواپیمایی را وارد موضوع کردیم که قرار است سه هواپیما خریده و در فرودگاه همدان مستقر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha